torsdag 1 maj 2008

Våren är härlig!

Åhhh idag har jag äääntligen varit till ett loppis där det bara kryllade av fina saker! Jag shoppade en hel del, men jag har inte hunnit fota dem ännu. Men jag lovar att ni ska få se dem mycket snart.

Jag tog kameran med mig när vi gick på kvällspromenad. Här är en bild på ett äppelträd (det kallas visst snilsträdet, äppelträdsfantaster brukar bli alldeles till sig av det)men det jag har fastnat för är alla dessa blommor, de växer i massor....



...här är en närbild på dem. De ser ut som en klunga med gullvivor med en svart prick i. Hjälp är det någon där ute som vet vad det är för blomma?




Här är lite vide, tänk att de där små grå tufsarna blir så här vackra!





Jag skulle vilja stanna tiden nu. Det är så häärligt när allting precis slår ut och blir grönt.Träden blommar, gräset är så där friskt grönt och alla små blommor som ploppar upp. Och framför allt de ljusa kvällarna! Här är en bild över älven, vi brukar stanna till en stund här på vår promenad, tydligen såg det väldigt inbjudande ut för....






Här har vi mannen som står för årets första dopp! Helt plötsligt fick han för sig att hoppa i vattnet och SIMMA. Han har väl ALDRIG klivit ut i vatten frivilligt!? Vårkänslor månne??

Njuut av all hääärlig grönska mina vänner!

Kram på er!

7 kommentarer:

Mamma C sa...

Nej, jag kan inte hjälpa ig vad det är för någon blomma. Men den ser faktiskt nästan ut som gullviva. Ja, det brukar vara vovven som tar första doppet.
Kram mamma c

Jes/Vita villa vila sa...

Vilka härliga vårbilder!!! Tänk vilken ljuvlig årstid vi är i nu :)

Vilken fin blogg du har!

Jes

My Lovely Things sa...

underbara natur bilder..
visst är det så att naturen är som vackrast nu..

så spännande med dina loppisfynd..
kram anna

Philura sa...

Hahah. HEJA MILTON!

Cathrine

Gårdsromantik sa...

Men herre gud vad fick han då för vårfnatt?
Burr vad kallt!

Kram Maud

ängeln i vitt sa...

Fina bilder du visar, våren är allt bra härlig. Vilken tuff vovve du har. Spännande att se dina loppisfynd.

Kram Carina

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Underbara kort!!!!
~~* W I T H ♥ L O V E *~~
Millan

mamma-millan@live.se
maila får du inbjudan till blogg om du vill!