söndag 18 maj 2008

Krossat porslin.

Ok så nu har jag testat att göra det jag planerade med mitt porslin. Jag tog fram hammaren, en handduk och sen gick jag loss ordentligt! Här ovan ser ni resultatet av allt bankande. Det var himla kul att få slå sönder kan jag säga. Lite smått beroendeframkallande!



Här är en av sakerna jag gjorde, ett hjärta (ja det var ju oväntat eller hur?). Har en idé om vad jag ska göra med detta, men det ska jag visa senare om det nu lyckas(lite hemlighetsfull får man väl vara?) Det hela var en lite kladdig process, men oj så kul!




Jag bangade loss ordentligt med hammaren så det fanns skärvor till flera projekt. Ett par små krukor fick också "nya kläder" i rena farten. Nu ska jag bara fundera vad jag ska plantera i dem. Vädret är ju en aning nyckfullt, igår snöade det för fullt!? Hallå eller?! Som tur är så ligger det ingen snö kvar. Men det har väl inte gått någon nöd på mig, har eldat i kaminen och myst med tända ljus, det går bra det med.

Kram på er!

12 kommentarer:

drömmen om vitt sa...

Vilka fina saker du gjort. Hjärtat blev ju jättefint, ska bli spännande att se vad du ska hitta på med det.
Ha det gott!
Lotta:)

My Lovely Things sa...

nämen åh så fint du fixat!!

absolut jätte fint..allt är bara så vackert..
kram anna

Carina sa...

Jättefint hjärta, har du haft någon form inuti hjärtat?
Tänk vad fint man kan göra av gammalt porslin.
Carina

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilket underbart hjärta och krukor du har gjort av skärvorna, mycket snyggt! Mari.

Mamma C sa...

Så fint det blev av allt krossat porslin. Man blir inte klok på vädret. Nu vill vi ha värmen tillbaka.
Kram Mamma C

lottens vita och gröna sa...

ljuuuuuvlig värre! varmkram lotten

alidas sommaräng sa...

Hjärtat är ju helt suuper!!! Krukorna med. Kramar.Laila

Kathys Home sa...

Men såååå fiint, å så sjuk jag blir. Tänk att lite krossad porslin, ja i rätt färg förstås kan göra att det blir så fint. Ja, jag skrev om ljuskoppar sist men jag tror nog jag får gå på jakt för att göra som du...Ha det gott//kat

Annika sa...

Vilken lycka att få så många fat när Du visste vad Du skulle ha dem till. Krukorna o hjärtana blev jättesöta. Ett lyckat projekt. Ska kolla in igen o kolla vad som händer med resten. Spännande!!!
Hittade din blogg idag o kommer gärna tillbaka.. Kramiz Annika

Riitta / Wanilla sa...

Hej!
Jättefina saker du har gjort.
Vilken bra ide!
Varma hälsningar,
Riitta

Kalkstenssommar sa...

Sååå roligt är det att hitta en ny blogg! Hittade hit via tre rum o kök.

Nu skall jag läsa mer här, är grymt imponerad av ditt porslinsprojekt!

Kram L

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så fint det blev med ditt hjärta och dina krukor! Även om jag skulle ha svårt att slå sönder något med flit...Det finns säkert gott om udda små fat, och det räckte ju till väldigt mycket!
Ja jag har hört att det har varit snö norröver... det låter inte alls kul. Här är det också kallt men ingen snö... VI får hoppas på bättre snart,
Kram
Marie