tisdag 13 maj 2008

En ny medlem i familjen med udda porslin

Hmmm jag skulle nog ha döpt min blogg till nått med loppis. Det tycks nämligen vara det enda jag skriver om nu! Men det är ju högsäsong för loppis-galna freaks som mig. Här ovan ser ni ett ganska typiskt inköp för mig, en såsskål i engelskt porslin, men det är nått som inte stämmer....Den är ju blå!! Min kära mor och jag var och rotade på ett loppis häromdagen, vi snubblade över en servis engelskt porslin med en massa delar i perfekt skick. Mamma köpte större delen av servisen, men lämnade denna såsskålen. Men hallå!! Det går ju inte!! Tyckte så himla synd om den att den fick följa med mig hem! Ja tänk er själva, om hela er familj flyttade till ett nytt hem och du fick inte följa med! Nej, den blev genast adopterad av mig och min stora familj av udda porslinsdelar.



Jag kan gå igång på detaljer, gillade denna lilla rankan på handtaget. Ja, ska jag vara helt ärlig så är den lite av den "fula ankungen". Det är dåligt med blå prylar hemma hos mig.Men vem vet, den kanske passar perfekt någonstans där jag minst anar det. Eller så kan man alltid stoppa i en blomma i den och ta med sig och ge bort i present när man är bortbjuden ;)





Här har vi några fler fynd. Glasburkar, den stora gillade jag formen på, lite knubbig. De små var så himla gulliga så de hamnade i korgen de med, perfekta till att ha värmeljus i. Ska ha dem utomhus, de små kanske ska få hänga i nått träd.






Sen till några favoriter! Det började med att jag hittade den lilla knubbiga kannan förra sommaren. Föll för formen på kannan och det vackra handtaget och knoppen. Sen har det blivit ett par till i familjen med kannor. Det senaste fyndet är kannan till höger i bild. Nu måste jag bara hitta den rätta hyllan eller kanske skåpet, att ha dem i. Det får bli nästa "mission" på mina loppisvändor hädan efter.







Hmm ja det var det där med detaljer....men håll med om att knoppen är lite gullig och härligt nött!

Kramiz till er alla!

7 kommentarer:

Ekebo sa...

Vackra kannor du fyndat och glasburkar får man aldrig för många av tycker jag!
Ha det gott kram malin!

lottens vita och gröna sa...

hej på dig!

så fina saker, underbar såsnipa, kanon med vaniljsås ju! glasburkar är ju sånt man kan ha mycket av, och udda är underbart charmigt!

varmkram lotten

Mamma C sa...

Vad mycket fina saker. Glasburkarna var fina lika så kannorna.
Kram Mamma C

karofina sa...

hej på dig!
vilken skön smak på prylar du har! jag gillar allt du visar upp!
kram karro!

mig & alice sa...

Jag går också igång på detaljer. Det är ju detaljerna som gör det, eller hur? :-).
Den knoppen blev jag med andra ord också förälskad i.

Pratade med Helen och hon sa att ni skulle med på bloggträffen, jätteroligt tycker jag!!
Har ni anmält er ännu?

Om inte förr så ses vi då.
Ha det gott.

Kramisar
Melinda

n o r d i n g å r d e n sa...

Underbara fynd! Den lila blå snipan var ju för vacker... jag gillar verkligen din bloggs namn! Sätt ett par vaniljstänger i ngt loppifynd så är det kirrat: ) Mari.

Ann-Catrin sa...

hej du loppistokiga!!

vilka fynd..jag gillar allt så myyycket!!
såsnipan var ju bedårande!!

kraam A-C