lördag 3 maj 2008

Trådpyssel

Idag har jag och två andra bloggisar pysslat lite, "hjärta på tråd" och "Hellens hus". Denna underbara lilla skapelse fick jag av Helen. Tack snälla söta du!



Philuran som är den som är flink i fingrarna när det gäller trådkonst. Micklade ihop dennna söta lilla blompinne, ett par vingar med gloria! De hamnade genast i min lilla "blompåse" som jag sydde igår. Nu är det mycket i görningen här hemma. Hela mitt målande av möbler fick vänta lite, var nämligen till Leksand och besökte bland annat den ljuvliga butiken Lantliv och föll då för detta rosarutiga tyget. Det blev genast till att sy lite kuddar, en hann bli färdig och ligger i soffan i bakgrunden, resten är "under tillverkning", men dyker nog upp på bild snart.




Nu till dagens pysslande. Detta korset lyckades jag med viss (hmmm host harkel mycket) hjälp få till. Det är pilligare än vad man tror att få till de små krusidullerna. Tålamod behövs kan jag säga!





Sen kommer vi till mitt andra alster. Denna ENORMA krona, som ska få en plats i min trädgård, som klätterställning till lämplig växt. Den var himla kul att göra kan jag säga (hmm harkel med viss hjälp ska tilläggas)






Dessa små sötnosar gjorde Philuran. Jag gillar dem skarpt!

Tack kära Cathrine och Helen för en trevlig dag. Vi hann med mycket, till och med en sväng på loppis. Jag höll mig i skinnet och handlade ingenting. De andra gjorde sig ett par små fynd.

Jag ska inom kort visa bilder på vad jag hittade på loppis här om dagen. Ha en trevlig lördagkväll, kram på er!

7 kommentarer:

Philura sa...

Tack själv föe den smaskiga Tacopajen med sallad till, mums, den vill jag smaka igen.

lottens vita och gröna sa...

men du, så fina saker du gjort!!! båder korset och kronan är ju superduper, gu vad duktig du är...dett där kan man inte ge sig på utan att ha nån proffsig i närheten va? hjärtana, ohhhhhh! varrmastekramen lotten

Hellen sa...

Tack för den trevliga pysseldagen!

Det var en supergod tacopaj du bjöd på.

Nu ska jag ut i trädgården och pyssla en liten stund till.

Kramar Helen

Hem och Harmoni Marie sa...

Så fina saker ni har pysslat till! :)
Ha en fortsatt skön lördagkväll! Kram!

Hanna i Det stora grå huset sa...

Inte dåligt vad ni har pysslat!!! Korset och kronan är jättefina!!! Även Philurans saker är ju kanon... Vilka tjejer! :-)

Ha det gott!
Kram Hanna

Mamma C sa...

Vilka grejer ni gjort av ståltråden. Verkligen häftiga saker. Kronan blir nog snygg i trädgården.
Kram mamma c

Ann-Catrin sa...

Ojoj jag är djupt imponerad.. även om du hade hkjälp.. så är det ju helt ljuvliga saker.. tänk at ha gjort det där själv.. vlken njutning!!

kram kram A-C