fredag 9 maj 2008

En överraskning!

Nu ska ni få höra vad som hände mig idag. Fick brev på posten igår där det stod att, välkommen att hämta ditt paket från Fridas gård! Öhh?! Vaddå? Jag har inte beställt nått därifrån nu?? Nog för att jag är in titt som tätt på nätet och kikar (dreglar) över alla fina saker. Vad har du nu gjort då din klåfingriga filur sa jag till mig själv! Vad har jag nu klickat på för någonting när jag var in där och kikade häromdagen (skulle vara så typiskt mig att lyckas med något dylikt). Ja om sig och kring sig som man är, så ringde jag de vänliga själarna på Fridas gård och förklarade mitt dilemma. Nej men oj, sa de, vi ska genast kolla upp detta, vi ringer upp dig om en stund. Sagt och gjort,de gjorde de, den supertrevliga människan ringde tillbaka och jag hörde att hon log i telefonen. Jo, men det är inget misstag, paketet är till dig, så hämta ut det du. Så jag pallrade väl mig iväg och hämtade mitt paket. Och...



Min urgulliga kompis hade skickat ett paket från Fridas gård till mig!!! Gulle dig Malin!! Det var vackert inslaget, ett blått paket med vita prickar. Detta superfina kokboksstället var den ena prylen som låg där i. Som du ser så kom det genast till användning




Som om det inte var nog med det, så låg dessa små sötnosar där i, kronljuslyktor! Hon vet precis vad jag vill ha den tjejen!





Nu står de på bordet i vardagsrummet och lyser så mysigt. Jag hade en toppenmysig födelsedag med tårta blommor och paket. Fick precis det jag önskat mig, pengar till en ny kamera! Så jag kan ta fina bilder till min blogg,den kamera jag har nu är nästan antik (har jag blivit upplyst om av mina kära syskon)...

Idag har jag varit på loppis med min kära mor, hon storfyndade och jag hittade några små guldkorn. Ska visa er dem en annan dag.

Sänder en STOR kram till Malin och hennes små gullefjun och tackar för de fina presenterna.

Tack alla ni för era gulliga kommentarer de värmer så!

Kram på er!

6 kommentarer:

lottens vita och gröna sa...

hallå,
vilka underbara gåvor så gullig vän, hoppas din födelsedag varit undebar!
varmastekramen lotten

RANA sa...

Hello stranger,

sa hon med beslöjad röst. Jag råkade hitta hit via en viss liten Vinst-Lott, som har kommenterat här ovanför. Du skrev så roligt hos henne: "Vad svarade du då? 'Kör i vind gubbe, jag tar det' eller?" - så jag blev nyfiken. Kom hit och blev inte besviken. Vilken supermysig blogg du har. STORT grattis i efterskott på din stora dag.

Frid över ditt hus.
Rana

Ekebo sa...

Härligt med en överaskning och grattis i efterskott jag förstår hur du känner dig jag närmar mig min fördelsedag med samma siffror som din! Ha det gott kram malin!

Inne o uteliv sa...

Grattis i efterskott!
Jag är också av samma årgång som dig och har inte många veckor kvar tills det är dags att fira, eller inte fira kanske är bättre...

Vilka fina saker du fick!
Ha det bra. Kram

Tess på Tilda och Mamma sa...

Hej kul att kika in hos dig,vika underbara saker du hade fått med posten.Det är alltid roligt med överraskningar.
Ha en bra vecka,själv måste jag avsluta mitt pyssel vid symaskinen innan John Blund anländer.

Kramis Tess på tildaochmamma.blogspot.com

Riitta / Wanilla sa...

Hej,
Underbara bilder du visar.
Tack för besöket i min blogg.
Nu jag har länkat dig till min blogg.
Varma hälsningar,
Riitta