onsdag 7 maj 2008

Små rosa sötnosar.

Idag har jag fått använda mina små rosa älsklingar! De rosa måtten från Lisbeth Dahl. Jag har sett att det är många med mig som verkar gilla dem, skulle gärna ha fler prylar från den serien. Som ni kanske förstår så har jag bakat....



Det blev lite kanelbullar, här på bilden rykande färska! Som ni ser så kom iallafall ett av alla mina fat till användning i dag.

Sitter och tittar på ett av mina favvo program på tv, Leila bakar. Hon gör ju så mycket gott, sen den fina miljön och alla härliga atteraljer hon använder gör ju inte saken sämre.

Tjingeling på er!

6 kommentarer:

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Men så fina måtten är...ja men nu vill jag bara kasta mina i rostfritt stål och sunkig plast =)
Fatet var så vackert och bullarna...mums!

Kramisar Anita

Hellen sa...

Ja det var fina rosa mått...nu får jag ha begär igen. Jag som nog också måste sätta köp stopp för mig själv. Har handlat så mycket grejor och växter så nu får jag äta vatten och bröd(cupcakes)...:) nejdå hihi
Stiliga bullar på fatet. De ser smaskiga ut. Inget går upp mot hederliga stora kanelbullar...och kanske lite jordgubbssaft till mmm det är sommar det.

Kramis Helen

Kannor och karaffer sa...

Hej vännen,

Vad jag skrattade gott när jag skrollat runt bland dina inlägg...skål/fatpåfot förbud....det kommentaren kanske jag skulle låna men för kannor och karaffer...hihi.

Men jag kan ju alltid gå över till att samla på skål/fatpåfot - för sånna har jag inte många av och det du visar upp ser ju hur läckert ut som helst. Tål att tänka på :-))

Såg din mandelkvarn..har precis hittat en likadan på loppis för 50 :- är hur nöjd som helst.

Ha det gott vännen - ska läsa lite mer hos dig!

Kram Ann

Mamma C sa...

Bullarna såg riktigt goda ut. Leilas program är så jättebra tycker jag oxå.
Kram Mamma C

Ann-Catrin sa...

Jag älskar alla fina mått..och Libeth dahl gör så läckra...jag köpte oxå ett par söta när jag var i London!!

Bullar.. tänk jag bakade 500 st inatt... och ändå inte en enda bula hemma nu.. kanske man kan få smaka en av dina, de serså goda ut!!

kram kram A-c

Ett hem på landet sa...

Mums...bullarna ser jättegoda ut.
KRAM