lördag 31 maj 2008

Ännu en pysselkväll

Vi är några som träffas och pysslar, i början var vi duktiga och träffades var 14:e dag. Nu går det lite längre mellan sammankomsterna.....Men ikväll var det min tur att stå för det hela. Här ser ni vad gulliga Malin hade med sig, supersmarrig hemlagad chokladkola i lyxig förpackning! Den var såååå god, det är inte många bitar kvar kan jag meddela...



Philuran var också med ikväll, hon hade denna söta skapelse med sig. En korg med ljuvligheter. Lite väldoft att hälla i badet och ett par flytljuskoppar på en bädd av syréner. Hon är alltid lika påhittig!




Som ni ser så är det vaniljdoftpå badprylarna.......Mmmmm härligt! Alltid lika kul att få presenter. Tack Malin och tack Philuran!





Malin hade tagit med sig sina små vänner. Den här tjejen har varit med på bild tidigare, bland mina allra första inlägg på denna bloggen. Då hade hon nyss blivit till och det höll på att fixas kläder. Här är den lilla sötnosen uppflugen i ett äppelträd






Den här krabaten sitter lugnt och spanar från stenen vid flaggstången!







Kvällens cooling står och spanar från planteringsbänken. Kanske något varmt klädd för årstiden, toppluvan åkte av innan fotograferingen. Alla dessa små lurviga varelser och deras kläder har Malin skapat. Hon är helt ooootroligt duktig! Har hur mycket ideér som helst. Hon håller på att skriva en bok som har med textil att göra och skapar en massa fina saker som hon fotar till boken. Det togs en del foton hemma hos mig ikväll. Ska bli spännande att se om något kommer med! Den planeras att vara klar någon gång i höst. Väntar med spänning på att få se den!!








Som vanligt så blir det ju aldrig bara pyssel när vi träffas, det måste ju ätas lite också. Eftersom vädret är så härligt så satt vi i trädgården med vårt pyssel. Vad passar då bättre än att grilla! Fick anledning att plocka fram mina favoritglas som jag fått i julklapp av mormor för nått år sedan. Jag tycker att de är vackra med sitt snirkliga mönster. Vi hade nog kunnat sitta där hela natten lång och pladdrat,skrattat och ja...pysslat lite, om det inte varit för våra vänner myggorna! De beslutade sig för att de ville ha trädgården för sig själva och gick till massiv attack!









Tänkte visa er att jag pyntade träden (!?) lite igår.....










...kan inte låta bli att hjälpa naturen lite på traven....











Tycker att det är så vackert med prismor i träden, härligt när solen skiner på dem.

I vanliga fall så är ju söndagar lite halvtrista, ni vet, känslan av att snart är det måndag, slut på ledigheten. Men denna helgen ser jag fram mot söndagen, ska på bloggträff! Ska bli så spännande! Ha en härlig söndag!

Tjingeling!

10 kommentarer:

Philura sa...

Tack för en underbar kväll. Ses på bloggträffen imorgon...om du råkat glömma hur jag ser ut....så är det jag som är den med BÖLDPEST...de där myggorna var rent ut sagt för JÄV...A!

Anonym sa...

Hej! Vilken härlig blogg du har!Du har rätt i att vi ses för sällan. Du kanske kan bli min inredningsexpert nu när jag ska flytta..:) Kram Kusin Vitamin

Mamma C sa...

Så trevligt ni verkar ha på era pysselkvällar när ni träffas.
Ha det så trevligt på bloggträffen idag.
Kram Mamma C

Hem och Harmoni Marie sa...

Va mysigt det låter! Både pysselkväll och bloggträff. Hoppas ni får en kul dag!
Kram Marie

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Ja oj så himla mysigt och trevligt ni verkade ha det, förutom myggen =) Superfina gåvor du fick!

Kram Anita

Hemma hos Razzel sa...

Jag brukar inte bli så förtjust i dockor o dyl men dessa kattor vann mitt hjärta, -helt underbara!!

Marie sa...

Mysig pysselkväll och vilka fina presenter du fick! Hoppas du haft det roligt på bloggträffen idag!

Ha en bra vecka!
Kram Marie

Anonym sa...

Tack för en underbar kväll! God mat och trevligt sällskap, kan det bli bättre?!
Mina katter verkade trivas förträffligt hemma hos dej. Vilka fina bilder du tar!

Vi ses snart igen!
Kram Malin

Inspiration i vitt sa...

Vilka fin gåvor du fick utav din vänner kul.
Förstår att ni hade trevligt med fint väder god mat och gott att dricka ur de vackra glasen
Kram på dig/Ingela B.

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så kul med en pysselkväll! Katterna var ju verkligen underbara...
Bloggträff! Ja det kan jag garantera är roligt, hoppas du hade det bra!
Kram
Marie