måndag 28 april 2008

Helgens inköp

Oj vad tiden rinner iväg! Nu går det lång tid mellan inläggen. Känns som om man har så mycket för sig, så en eftermiddag efter jobbet är ingenting. Håller på att måla lite möbler, som ni ska få se när de är klara och kommit på sin plats. Men till dess får ni hålla till godo med en bild från mitt köksbord.

Jag var och besökte den mysiga butiken Mig & Alice i helgen som ligger i Säter. Där finns massor med härliga saker! Jag köpte den lilla vasen i fattigmanssilver och ett litet strasspänne som sitter på sammetsbandet kring ljuset. I den lilla vasen har jag min absoluta favvoblomma, vita rosor! Sprang in på mataffären i ett ärende idag (och då menar jag sprang) och då råkade jag se i ögonvrån att de sålde en bukett med rosor för endast en guldpeng! Jag rafsade åt mig en fortare än kvickt! Titta så bra de passade i min nya vas. Ibland behövs det inte så stora medel för att förgylla vardagen en smula...

Kram på er!

8 kommentarer:

Mamma C sa...

Det var en söt vas du köpt och det blev jätte vackert med de vita rosorna i.
Kram mamma c

My Lovely Things sa...

oj då jag har visst missat flera inlägg här..

så fina inköp du gjort..
åh vad smaskig vår buffen ser ut..nu blev jag allt hungrig..frukost får jag nog gå och inta..
kraM ANNA

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Man så mycket ideer och så lite tid... en eftermiddag räcker inte till mycket.
Vackert med vita rosor...
Kram
marie

n o r d i n g å r d e n sa...

Jättegullig vas och fint arrangemang!!! Ha en skön valborg!! Mari.

HEMMA HOS LINNÈA sa...

Hallo

Vilka härliga saker du har inhandlat.
Jag håller med dig att Mig o Alice är en trevlig affär.
Ha det så bra över valborg.
Kram Liselotte

Ann-Catrin sa...

ja du tiden den ska räcka till så mycket hela tiden!!

men vilken söt liten vas.. vilket litet fynd!!

ha en fin valborg

kram A-C

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Ja men så underbart gulligt! Ja visst blir man så glad av så lite nytt =)Vita rosor är helt underbara.

Kramisar Anita

Lilla Trollbacken sa...

Håller med, ibland är det de lilla man gläds mest åt!
Väldigt fint var det!
Kram
Gabrielle