måndag 26 maj 2008

Trädgårdspyssel

I dag blev det en tur till den lokala handelsträdgården och inköp av diverse blommor. Det kryllar av en massa vackra blommor...och jag kan namnet på max fem av dom. Såååå gröna fingrar har jag. Typ inte alls! Här ser ni alla fall att mina burkar kommit till användning. En lavendel och några jättesöta små rosa blommor...som...säkert..har...ett...jättefint....hhmhm....namn. Ok jag erkänner, jag har inte en blekaste aning om vad de heter. Stod säkert på någon skylt när jag köpte dem, men det har jag redan glömt.



Här är en av mina mosaik krukor med en sån där jättesöt rosa blomma i.....Köpte för få, så jag får åka och köpa ytterligare ett par imorgon så jag kan plantera dem i de andra två krukorna. Får väl titta efter vad blommorna heter och försöka lägga det på minnet.




Det blev ett par pellisar också, (hör och häpna jag kunde namnet!) ljusrosa till färgen. Ja alla blommorna är rosa eller vita, mitt färgtema för sommaren, ja det var ju väldigt otippat! Kom på att jag kunde plantera i alla möjliga konstiga saker, inga blomkrukor här inte, nej man måste få ha lite kul! Det planterades hej vilt här ikväll, bland annat i en gammal skopa, fiskgryta(!?) och sockerlåda.Sen hann jag med att göra en ny kruka och ett hjärta i mosaik, denna gången i blåa toner, ska ge bort dessa hade jag tänkt mig. Jag ska visa det en annan dag när det är klart. Får en del frågor om hur mosaikhjärtat är gjort, jag har ett hjärta, en stomme som jag klär med krossat porslin, precis som man gör med krukorna.

Tack för alla vänliga kommentarer, jag blir så glad!

Tjingeling på er!

5 kommentarer:

Mamma C sa...

Man kan plantera i mycket annat än bara vanliga krukor. Ska bli kul att se det du ska ge bort.
Kram mamma c

Gårdsromantik sa...

Den där fiskgryteplanteringen måste du bara visa!

Kram Maud

Annika sa...

Mera bilder!! Mera bilder!! Älskar blått så dom vill jag se!! Har Du hur mycket porslin att krossa som helst eller äter ni på papptallrikar:) Skämt åsido. Grejerna är jättefina.. Kramiz Annika

My Lovely Things sa...

åh så fint du har planterat..det är så otroligt fint att plantera i gamla burkar..

ha det så gott.

kram anna

Hellen sa...

Det blev så fint i dina burkar. Hade så gärna önskat liknande men de är ju svåra att få tag på.
De rosa blommorna tror jag är Petunior :)Jag har oxå varit och shoppat loss på växter. Åkte till Emaus har aldrig varit där förr men det var ok. Ska plantera lite ikväll.
Ha det så gott!
Kramis Helen