torsdag 29 maj 2008

Blått och vitt

Nu har jag micklat klart med det blåvita porslinskrossandet. Här har ni hjärtat. Tycker att det är vacker med blått och vitt, hör sommaren till på nått vis. Men jag får det aldrig den färgkombinationen att passa in riktigt hos mig. Tycker att det är jättefint med blått och vitt i kök till exempel. Det finns ju såå mycket vackert gammalt porslin i de färgerna, kryddburkar och kannor och karotter, det kryllar av sånt på loppis.



Här har vi krukan, den är ganska så stor. Målade kanten vit denna gången och klädde resten med porslinsskärvor. Hittade ett par gamla tallrikar med blå rosor på, de var illa medfarna så de passade bra att använda till detta. Ska planteras en pellis i denna, röd tror jag att det ska bli. Men inget av dessa alster ska jag behålla själv. Mamma får hjärtat, hade tänkt att det skulle hunnit bli klart till morsdag.....bättre sent än aldrig! Ja mina vänner detta är lätt beroendeframkallande, superlätt och framför allt kul! Så har ni något gammalt kantstött porslin som ligger och skräpar, banga loss lite med hammaren och gör något nytt med det.

Snart är det helg, tjolahopp vad det ska bli häärligt med lite ledigt i detta varma väder. Ha det så bra, kram på er!

8 kommentarer:

Mamma C sa...

Så fina sakerna blev som du gjort. Nu blir mamsen glad när hon får ett sådant fint hjärta.
Kram mamma c

Gårdsromantik sa...

Så otroligt fint det blir - hjärtat måste ha varit svårt.

Kram Maud

Inspiration i vitt sa...

Hej vad kul att jag kan få ge dig lite inspiration då blir jag glad med.
Hjärtat var ur gulligt.
Kram på dig /Ingela B.

My Lovely Things sa...

Åh så fint det blev..håller me blått hör sommarn till..
krama anna

Anonym sa...

Jättefint! Det blir nog riktigt snyggt med en röd pelargon i krukan. Inte helt fel att stå i skuggan av träden och pyssla med lite planteringar i sommarvärmen!!!

Kram Malin Thn

drömmen om vitt sa...

Sååå fint det blev, har tänkt så många gånger att göra något i mosaik av porslin.
Ha en trevlig helg!
Lotta:)

karin-odlar-sin-trädgård sa...

Åh vad fint hjärta och krukan är underbar, hur gör du dem? Kanske du har skrivit om det längre tillbaka men jag hittade inte. Första gången jag tittar in på din blogg, det var jätteinspirerande!

Ann-Catrin sa...

Ojoj.. vad du kan alltså.. så vackett att det gör ont..kan bara hålla med om att blått och vitt hör sommaren till!!

KRAM A-C