tisdag 20 maj 2008

Projekt porslinskross slutfört!

Här ser ni slutresultatet av hela porslinskrossar-projektet! Kan säga att det hela började ta form i mitt huvud när jag fick syn på ett par rostiga armeringsjärn som låg och skräpade. Det finns ju så mycket fina saker att köpa och sticka ner i blomrabatten Då kom jag på att jag ville göra något alldeles eget. Det var ju bara det där att komma på nått smart att sätta på armeringsjärnet. Hmmmm, jag grunnade ett tag, tills det slog mig att man kunde ju göra nått med porslin. Att det sen slutade med något hjärtformat, var kanske inte helt oväntat;) Så lite porslin, ett armeringsjärn och några skira band senare, så står den där!

Tack för alla gulliga kommentarer jag får, blir alltid lika glad!

Kramiz!

12 kommentarer:

Mamma C sa...

Så påhittig du är. Den kan du känna dig ensam om. Vi andra får ha samma likadant i våra rabatter
:-)
Den blev himla läcker.
Kram mamma c

Marie sa...

Men vad du är kreativ, den blev ju superfin! Kul att ha något som inte alla andra har och som man gjort själv!

Kram Marie

Hellen sa...

Så fint det blev, både krukorna och hjärtat. Rosa och skira band.. härligt somrigt.

Kul att du fått ditt veranda golv också. Det verkar ju bli fint väder nu så du kan inviga det också.

Kramis Helen

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Men åhh vilken skapelse! Ja du är ju rena rama konstnären =) Så vackert du hade komponerat ihop alla material.
Ja den var verkligen fin där i din trädgård!

Kramisar Anita

Lilla Trollbacken sa...

Men vad fint. Detta måste provas. Gäller bara att komma över något fint porslin!
Kram
Gabrielle

dolamorola sa...

det var jo smart!:) fint ble det og! kreativ dame du!;)

MormorRuthsAnn sa...

Det var ju ett jättefint hjärta på järn...himla rolig och fin idé...vad har du under all porslin...har du tagit ett hjärta i ett annat material?

Verkligen jättesött!!!

Kram *Ann*

Anonym sa...

Oj va fint det blev! Nu har jag ju inte varit inne och kikat på din underbara sida på ett tag, datorhaveri!!! Jag blev genast MYCKET inspirerad. Det är ju dax att pynta lite i trädgården. Måste bara rensa bort lite ogräs först. Du får gärna komma hit och förse mig med idéer snart!!!

JÄTTEKRAM från Malin i T-hättan

faster atta sa...

Så fint porslinskrosset blev! Så påhittig du är!

Annika sa...

Åhh vad fint. Precis min stil. Vad duktig Du är. Nu kan Du njuta hela sommaren av din vackra prydnad. Ha en skön helg. Annika

Anonym sa...

Vilken bra ide´och ännu bättre - ett supesnyggt och väldigt trevligt resultat av bankandet med hammaren och det trasiga porslinet:-) Verligen jättefint med hjärtat du gjort, är ju svag för rosa och hjärtan också för den delen så detta gillade jag skarpt!! Tänk egentligen vad fina saker man kan göra själv om man får de rätta ideérna och är lite händig:-) Dessutom är det roligt att tillverka saker själv, man blir lite stolt om det blir bra vilket jag hoppas du är över detta!!
Kram

Anonym sa...

Vad häftigt! Jag älskar återvinning av gamla prylar på nya kreativa sätt!