torsdag 15 maj 2008

Hurra för snälla människor!

Dessa mönstren är det säker många av er som känner igen, jag har alltid tyckt att de varit söta. Därför var det inte så konstigt att de fick följa med mig hem idag.

Har fått för mig att jag skulle vilja göra något med porslin. Detta gjorde att jag tog mig en vända till loppis (vad annars?) Sagt och gjort, åkte dit och rotade runt ordentligt bland porslinet. Hittade en del som föll mig i smaken, bestämde mig till slut för en hög med rosmönstrade kaffefat. Loppisgubben undrade vad jag skulle med alla dessa, ville jag inte ha kaffekoppar till dem?Jag förklarade att de ingick i ett projekt som involverade en hammare och att faten skulle bli en hoper med skärvor. Så du vill ha en massa porslin? undrade mr loppisgubbe. Ja men då kan väl du ta hand om dessa åt mig. Han kliver iväg över gården och lyfter på en pressening, där står en back, helt proppfull med en massa kaffefat! Jag har ändå bara tänkt åka till tippen med dem, så ta dem du.

Jag fick dem!

Jag ler fortfarande kan jag säga.

Det var massor med fina mönstrade fat. Nu återstår att se om jag lyckas med mitt projekt. Har funderingar på att försöka ge mig på porslinet i helgen.

Kram på er!

8 kommentarer:

Hellen sa...

Åh vad spännande att se vad du hittar på med de där fina porslinet. Hammare låter farligt :) men jag kan väll tänka mig. Har sett så fina mosaiker på både bord och brickor gjorda av udda porslin. Nyfiken blir jag....

Kramis Helen

Mamma C sa...

Så spännande det här kommer att bli. Jätte nyfiken på vad du kommer att göra.
Kram mamma c

lottens vita och gröna sa...

men guuu så spännande projekt, kommer hänga här nyfiket över din axel, hihi! varmram lotten

marianaskeramik sa...

spännande! hoppas att du lägger ut lite bilder sedan på ditt projekt

My Lovely Things sa...

nämen vilken skatt..tänk att du fick en hel låda!!

ska bli så roligt att se vad du hittar på..

så fina fynd du har gjort i inlägget nedan..
ha det så gott..
kram anna

Marie sa...

Vad snällt att du fick en hel låda med fat, spännande att få se vad du ska göra med dem!

Trevlig kväll!
kram Marie

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Ja men oj så snäll han var!
Det ska bli spännande att se vad du ska hitta på =) Kommer säkert blir superfint!

Kram Anita

Ann-Catrin sa...

Oh vad spännande..hur har det gått med hammaren i helgen.. tänk vad snälla människor det finns..
kram på dig A-C