tisdag 6 maj 2008

Härliga blomster och köpförbud!

Vem vill vara inomhus, när det ser ut så här ute? Dessa (vad det nu månne vara för träd/buske?) står i vår trädgård, de doftar helt underbart. Just nu önskar jag att man hade ett jobb som gjorde att man var mera utomhus.



Idag när jag kom hem hade vårt körsbärsträd slagit ut i blom.




Så här härligt är det att stå under, kan ni höra hur det surrar?





En gammal bucklig och rostig gryta med lite blomster i.






Som jag nämnt tidigare har jag från och med nu ett fat/skål-på-fot-förbud! Tänkte visa er varför. Här ser ni en liiten del av samlingen....







...och lite mera av den. När jag får syn på ett fat så kan jag inte låta bli det. Jag liksom zoomar in på det, sen tänker jag, "ja men bara ett till". Det värsta är att jag har ännu flera...det finns ju i andra konstallationer så som silver, vitt pressglas, tenn ja listan kan göras lååång. Jag har även några sådana....Men de fick inte plats på hyllan i skåpet. Ska nu försöka att låta bli att köpa något mera..hmmm,vad tror ni, kommer jag lyckas nu när loppis säsongen sätter igång på allvar?

Kram på er!

11 kommentarer:

My Lovely Things sa...

oj vad fina skålar på fot su har..du får väl använda dems om desser skålar när du har gäster..så då är det ju bra att du har många..fniss..fniss!!!

Underbara blombilder..det liksom exploderar i naturen nu..
ha det gott..
kram anna

Marie sa...

Visst är det helt underbart ute, såå vackert!
Så många fina skålar på fat du har! Jag kan nog räkna mina på en hand, hihi. Jag däremot kommer alltid hem med örngott, silverbrickor och spets. Visst är man lite lustig som fastnar för liknande saker gång efter gång!

Kram Marie

lottens vita och gröna sa...

nepp, tror inte på ditt löfte, hihi!
guuuuu så mnga gånger jag lovat mig själv att låta bli...
så står, i mitt fall, korgar, små gräddkannor och broderade dukar och bra ropar looooooootten kom och hitta mig!

urfina skålar du har, bra till mycket!

varmkram lotten

Mamma C sa...

Vilka fina skålar du har. Vem skulle inte vilja ha ett arbte utomhus den här årstiden.
Kram Mamma C

Hellen sa...

Jag tror inte heller riktigt på det där löftet. Din samling är ju fantastiskt vacker. Herregud, det finns ju människor som har tusentals samlings prylar så....några till i din samling kan inte skada. Du har verkligen öppnat mina ögon för så många fina fat på fot det finns :)

Det gick bra med min lilla prao idag. Fast när klockan var 5 och vi suttit på möte var han rätt trött på att vara lärare.

Här hemma har jag just kommit in från trädgården där jag suttit i solnedgången och läst en FANTASTISK bok. Tricia Guilds "Inred med blommor" kunde bara inte sluta läsa. Ska visa omslaget på bloggen.

Ha det så gott i den härliga värmen
Kram Helen

Unknown sa...

Tack för din fina komplimang!! =) Älskar när träden står i blom..de är så vackra och doftar sååå gott!! Längtar till syrenen blommar med...Då tar jag in mängder med buketter så det doftar i hela huset!! =) Ha det så gott..kramar Malin

Goa sa...

Underbara bilder!!
Dina pressglas...åhhh, så fina och så många!!
Har inte du plats, så har jag det..;)

Kramar i massor till dig...
och må väl!!
Kraaaaaaam...

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Nu är jag väldans nyfiken på hur många det egentligen är? har du räknat dom?
Men jag förstår din last, för dom är såå fina. Jag gillar också skålar och fat på fot. Pressglas och vitt pressglas ojojoj, vad dom är fina...
kram
Marie

Philura sa...

Som sagt....du har näsa för det där med fat på fot....leta på några till mig så får du fortsätta lägga din labbar på denna typ av fat, det kanske räddar end el av din loppissäsong.

n o r d i n g å r d e n sa...

Ha, ha, vilken skål och fatsamling du har, du är ju värre än mej; ) men jag håller med, de var otroligt fina och vackert att duka med är det också! O ja, nu är det sommar och det är s fint överallt, lummigt och grönt, men, tja, vad är det du visar, är det en hägg? Blommar ditt körsbärsträd redan? Vi bor helt klart på kyligatre bredgrader för det dröjer nog innan vårt krakiga lilla och gamla körsbärsträd blommar... Mari.

Malin - I min trädgård sa...

Hihi, jag har satt köpstopp för mig själv också... men det går inte så bra... Kliar i fingrarna - jag har abstinens! hOPPAS DU LYCKAS BÄTRTE ;)