söndag 11 maj 2008

Äppelblom och loppisfynd

Hej igen! Vart tog denna helgen vägen? Har varit utomhus mest hela tiden och pillat och påtat i trädgården. I dag skulle ni sett mig, såg nog ut som ett träskmonster. Jag var grön hela jag! Hade varit ute och kört med trimmern (herregud heter det så?, ja en sån där man mejjar ner ogräs med, ni vet)hade nog gått att koka nässelsoppa på mig! Här är ovan ser ni att äppelträden slagit ut i blom, fotade ett av våra gamla skruttiga träd i kvällssolen. Det är så härligt med ljusa kvällar!

Var tvungen att knipsa av några blommor och ta med mig in. Jag ställde dem i ett av mina senaste loppisfynd. En liten glasvas.




Här försöker jag visa att den lilla vasen har ett litet slipat mönster, det föreställer en bukett med blommor.

Philuran och jag var på loppis igår igen och fyndade en del. Ska visa dem en annan dag. Just nu känns det som om jag har lite "flyt" vad det gäller fynd, har hittat massor med kuliga prylar.(Nu bröt jag väl den förtrollningen när jag skrev så där)

Kramelikram på er!

12 kommentarer:

Hellen sa...

Vilken härlig present du fick!
Kul att bara få som en överraskning på posten sådär och dessutom så fina saker. Omtänksam vän :)

Hänger du med på betong gjutning? Vi kan ju vara hemma hos någon av oss och greja. Philuran hade visst betong kvar efter pannrumsbygget.
Jag har stooora rabarberblad.

Skojsigt att trimma gräs va! :) Jag vet precis hur man brukar se ut..mina "fina" låga trädgårds stövlar i rosa antog förra året en ny färg efter trimmning av gräs...gröna.
Vi hörs!
Kramis Helen

Mamma C sa...

Vad fina bilder på söta äppleblommor. Ja, man brukar se förjäklig ut efter man kört trimmern. Det får vi väl verkligen inte hoppas att din tur vänder.
Kram mamma c

n o r d i n g å r d e n sa...

Oj oj så vackert det var, en äppelkvist i en glasvas, mycket stilfullt! Mari.

"M" sa...

Ja, det är helt ljusvligt med allt som står i blom ute nu...

Unknown sa...

De där äppelblommorna,syrenerna och häggen är magiska nu....såååå vackra och luktar gudomligt!! =) Läcker vas...kramelikram Malin

Anonym sa...

Så vackert med äppelblom!! Visst är väl våren och försommaren härlig med alla blommor som slår ut i naturen, alla möjligheter att plocka in små buketter och förgylla hemmet med:-)

Oh vilka superfina presenter du fått av väninnan!! Vilken snäll kompis som vet så väl vad du tycker om:-) Beundrade även dina fina Lisbet Dahl mått, förstår att det är en fröjd att baka med dessa!!

Kram

Anonym sa...

Glömde ju kommentera..... att jag nästan gav upp ett skrik av lycka när jag såg din "skattkammare" dvs alla vackra pressglasskålar!!!! Jösses vad många du har och sååå vackra!! Jag älskar pressglas och skålar, tårtfat, vaser mm:-)
Kram igen

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Vasen var super söt och så vackert med kvistar från äppelträdet!

Ja du ska vara glad att du helst var grön =) Själv har jag idag varit ute och räfsat torrlöv och då jag skulle lyfta upp högen i skottkärran blev jag brun...av hundskit!!! Ja det var tacken för att man vill hålla snyggt =)

Kramisar Anita

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så tjusigt med äppelblommor i en vas! Enkelt men vackert!
Kram
Marie

P-lina sa...

Nä nu försvann mitt inlägg....snyft.

men hade skrivit att du verkligen har flyt för du har hittat jättefina grejer.vasen med äppelblom var ljuvligt vackert!!!

Kram/P-lina

Marie sa...

Hihi, jag brukar också bli grön när jag kör med trimmern. Och när jag målar brukar jag vara alldeles vit, hihi. Maken brukar titta på mig och bara skaka på huvudet!!
Vilken söt vas du har hittat och visst är det ljuvligt ute med alla fruktträd som står i blom.

Får gratulera på födelsedagen i efterskott, vilka fina presenter du fick av din vän.

Kram Marie

Anita sa...

The apple blossoms are beautiful!