söndag 4 maj 2008

Loppisfynd

Här kommer mina kära loppisfynd från torsdagens vända. Först ut är denna kristallskål på fot. Den hamnade genast på köksbordet med lite fattigmanssilver i. Räknade mina skålar/fat på fot här om dagen, låt oss säga att jag har fat-på-fot förbud från och med nu......



Nu till något alldeles,alldeles underbart...detta lakan, med ett tillhörande örngott. Attans vad svårt det var att fota det, så att ni kan se härligheten. Det är iallafall fjärilar och blomrankor på hela lakanets bredd inte bara i mitten kring monogrammet. Det är helt ljuvligt! Det blev mitt för 15kr både lakan och örngott, ett superfynd enligt mig!!




Sen ett gammalt litermått, ska ha det ute tänkte jag,det ska fyllas med diverse härliga sommarblommor!





Sen en liten goding! Den cremefärgade mandelkvarnen, den sitter på min hylla i köket tillsammans med diverse vitt porslin.






Vad har vi här då?Lite vitt porslin så klart!Man kan ju inte gå på loppis utan att handla en och annan vit pjäs!Denna gången blev det en gammal såsskål, som får agera blomkruka till en av alla mina hjärtan på tråd.







Nästa last, vitt pressglas! Den lite större skålen, till vänster i bild stod där på en hylla och väntade på mig. Som ni ser så har jag ju redan en, men den här var liiite större så då fick den följa med (förstår ni att jag har ett fat/skål-på-fot-förbud,tror ni att jag kan hålla det?)

Tack för alla gulliga kommentarer, jag har varit lite seeg på att blogga runt hos er alla, men man spenderar ju så mycket tid som möjligt ute i den härliga grönskan. Vilket gör att tiden vid datorn krymper.Nu ska jag ut i det härliga vädret och njuta av en hel dags ledighet innan allvaret börjar igen. Tänk att jag tyckte att denna helgens ledighet skulle vara så lång! Vart tog den vägen?

Ut och njut! Kram på er!

10 kommentarer:

My Lovely Things sa...

åh så fina fynd..

allt är bara så superfynd..De vita fina pressglasskålarna är så vackra..

ja iblan får man allt ge sig själv lite förbud...

Så fina trådarbeten du gjort..

Kronan är helt otroligt fin..en sån skulle jag vilja lära mig att göra..

ha det så gott..
kram anna

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilka loppis-tentackler du har, så mycket snyggt silver, vitt porslin, underbara lakan med spets och helt otroligt fina gamla mått, grattis till allt, jag skulle vilja ha det med; ) Mari.

Lilla Trollbacken sa...

Men jösses vilka fynd du gjort. Helt underbara saker. Vilken brodyr på lakanet!
kram
Gabrielle

Mamma C sa...

Verkligen fina fynd du gjort. Kristallskålen var jättefin.
Kram mamma c

drömmen om vitt sa...

Vilka underbara fynd.Fnissar när jag läser att du har fat på fot förbud, jag fick silverfatsförbud idag när vi var på loppis.Visar bilder på det imorgon.
Ha det så gott.
Lotta:)

lottens vita och gröna sa...

uuuuuuu såna här bilder får ju en loppoholic som jag att rysa av vällust, vilka kap! mandelvarnen, fat på fot, lakanet är ju sååååååååå fint. vilken härlig jaktlycka! varmkram lotten

Ekebo sa...

Vilka loppisfynd du gjort. Lakanet är alldeles underbart!
Ha det gott!
Malin

dolamorola sa...

så fine ting duhar funnet!:)

Unknown sa...

En massa vackra saker!! =) kramis Malin

A home far away sa...

Vilka härliga fynd, och så billigt, det händer aldrig mig:-)
Kram Gunilla