måndag 2 juni 2008

Bloggträff

Igår var det bloggträff heeela dagen! Men så trevligt det var, vi besökte en hel hoper med härliga ställen. Superglömsk som jag är, glömde jag så klart kameran hemma(morr!). Så jag får berätta och visa bilder på några av mina inköp.Det hela började hos kol och rosor i Smedjebacken, underbar liten affär med mängder med vackra linnetyger,keramik, rostiga prylar,möbler och smycken. Där köpte jag mig en krok med porslinsknoppar som jag ska ha i badrummet. Hur jag än fotade såg det så såg det knäppt ut, så ni får se den när den kommit på plats. Sen bar det av till Anna-panna lingonkanna en kombinerad inredning och leksaks affär. Vidare åkte vi till Speglingar, åhhh uuunderbaaart litet hus med massor av ljuvligheter. En blandning av gammalt och nytt. Mitt inköp blev denna rosa porslinskanna, perfekt för saftkalaset! Ikväll fick den agera vattenkanna till mina supertörstiga växter.


Sedan intog vi lunch på Bergsmans Tolvsbo. Mmmm mycket gott! Efter detta for vi till ett ställe som heter Mormors hus i Tunkarlsbo! Åååå kära nån vilket ställe! Ligger helt underbart vid vattnet, superhärlig miljö, det var så att man tappade andan kan jag säga. Jag blev så tagen av allt att jag helt kom av mig och handlade inte en endaste pinal! Attans att jag inte hade en kamera med mig!! Men dit blir det absolut ett besök i sommar. Nästa stopp var Hemma hos Alice i Norberg, supergullig liten affär! Köpte dessa små berlocker att smycka saker med. Sen blev det bakelse på Elsa Anderssons café, mums!



Färden avslutades hos Mig & Alice i Säter. Där har jag varit förut och shoppat ljuvligheter. Ja vad ska man säga, man vill han typ ALLT i den affären! Men jag fick sansa mig, vasen i fattigmanssilver till vänster i bild blev inköpet och ett par små hjärtformade speglar att hänga som prydnad. Hjärtanen gav jag till mamma i present (så de hann jag inte fota) . Ja det var en jättetrevlig resa, stort tack till arrangörerna! Så nu vet ni om ni har vägarna förbi, dessa små guldkorn är väl värda ett besök!


Måste bara visa vad jag fått, spana in mr frog! Denna skönhet fick jag i något försenad födelsedagspresent idag. Tack Helén! Jag satte honom i mitt lilla fågelbad, han såg ut att behöva svalka sig lite. Plockade ut det lilla fågelbadet idag, köpte det förra sommaren på Mur och kamin, en supermysig affär.Grodan är också därifrån och den lilla kaninen som jag visat i ett tidigare inlägg. Ja vi får väl se om jag törs ha fågelbadet på verandan eller om det bli rena bufféverksamheten för fru katt!

Ha det så bra.

Kramelikram på er!

10 kommentarer:

My Lovely Things sa...

Godmorgon!!

Åh vad kul med bloggträff!!!Visst är det så kul att få träffa dem man bloggar med...Hade vart jätte kul att träffa dig....men vi har ju lite långttill varann..Mormorsfönster har jag hötr talas om..det stället ska vara ljuuvligt har jag hört!!

Jätte fina inköp du gjort..Kannan är så fin..
Ja det där med fågelbad ..har med funderat på det om det inte blir så att fågelbadet blir en matplats för katten...
Ha en bra dag..jag ska strax till jobbet...
kram anna

Hellen sa...

Vad skönt att se att du också överlevt helgens bravader :)
Jag var jättetrött när jag kom hem och hinkade i mig vatten. Nu laddar jag inför att min trädgård ska få vara camping för en natt.
Ska bli kul att pyssla med betongen. Jag jagar glasflaskor och burkar.
vad fint det blev med trapstegen. Dessutom gillade jag fågelbadet. Så gulligt med några småblommor i.
Ha det gott!
Kramis Helen

Hellen sa...

Oj jag kan visst inte stava :) Trappstegen med 2 P var det visst

Gårdsromantik sa...

Vilken underbart rolig dag ni haft!
Så många spännande affärer. Mormors hus i Tunkarlsbo måste du bara fota om du far dit fler gånger - jag blev så nyfiken på den.

Kram Maud

Kol och Rosors sa...

Hej!
Tack för din kommentar & tack för senast!
Härligt att höra att det inte bara var jag som glömde kamaran...

Härliga bilder...
Jag tittar in igen & kan jag länka till dej?

Ha det så gott & en underbar dag!
Kram/ L-Lott

drömmen om vitt sa...

Åh så mysigt med bloggträff och vilka fina saker du hittat, gillade den där fina grodan du fått i present.
Ha det gott!
Lotta:)

Tess på Tilda och Mamma sa...

Hej Vännen!
Vilken underbar groda du fick i present den passade utmärkt i fågelbadet.Själv har jag målat mitt fågelbad vitt,fick inspiration av Melinda på mig&alice hon hade en likadan som jag.

Ha en bra vecka.

Kramis Tess

mig & alice sa...

Hej du härliga...

Visst var det väl helt underbart i söndags, det kommer jag att leva på länge :-).

Ska bli så roligt att åka upp till Siljansnäs sedan, du hänger väl med?

ha en underbar vecka.
Kramis
Melinda

Mjuka sa...

Låter som en härlig dag. Vilka mysiga butiker ni besökt!! jag är så avis
kramar Malin

Lilla Trollbacken sa...

Vad trevligt ni verkar ha haft. vad kul att få åka runt till olika butiker!!!
Mig och Alice vill jag gärna besöka någon gång, verkar vara en supermysig affär!
Kram
Gabrielle