söndag 30 mars 2008

Vardagsrummet



Här är utsikten från ett av mina vardagsrumsfönster.





Tänkte att ni skulle få följa med in i mitt vardagsrum och kika på några små detaljer







Min lampa från IKEA som jag fick åka land och rike runt för att hitta! (Tack snälla Maria för att vi tog en lååång omväg till Göteborg).En glaskupa med slipat mönster, den är ett loppisfynd.




Detalj från en spegel och min tapet i vardagsrummet. Jag föll direkt för denna tapeten, mönstret är "lackat" på vit botten, vilket ger en härlig effekt.




Här sitter råttan Gösta från Maileg på fönsterbrädan och slappar! Honom har jag fått i present av ett par arbetskamrater (tack snälla Karin och Gunnel, som ni ser så lever han och mår bra ännu).Till sist en sten som ligger på brickan på vardagsrumsbordet.


Ha en härlig söndag i vårsolen
Kramelikram!










































17 kommentarer:

drömmen om vitt sa...

Så fina saker och vilken söt liten råtta.
Lotta *fniss* det rimmade visst

Mamma C sa...

Det var så mycket fint du visade. Tapeten såg fin ut och råttan var ur gullig.
Kram Mamma C

Anonym sa...

Backa lite när Du tar Dina bilder, jag vill se HELA lampan,
Sissi och matte

My Lovely Things sa...

så fina detaljer från ditt vardasrum!!!

så fina lampor!!!
Gick det bra för din mamma på marknaden? Ser så fint ut det hon säljer..jag blev verkligen sugen på marmelad..får nog gå och se vad som bjuds från mitt kylskåp..
kram anna

lottens vita och gröna sa...

vilket sinne för underbara detaljer du har! varmkram lotten

Marie sa...

Vilka underbara bilder, glasklockan ser verkligen jättevacker ut!

Ha en bra vecka!
Kram Marie

Ann-Catrin sa...

Oj så många fina detaljer... verkligen vackra bilder... och din lilla råtta är ju helt bedårande!!
kram a-C

P-lina sa...

Vad fina detaljer i ditt hem du visar!
och din mammas stånd skulle absolut fått mig att köpa en massa gott! ser så himla inbjudande ut... Nice!

Ha det bra!/P

Hanna i Det stora grå huset sa...

Verkligen fina detaljer du visar upp!!!

Önskar dig en fin vecka!
Kram Hanna

dolamorola sa...

så mange fine detaljer!! du har så mange fine blder her i bloggen din ellers og! ;)

ha en flott uke!;)

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Tack för den underbara lilla rundvandringen! Så vackra detaljer du visar =) Tapeten var supersnygg och jag förstår att du gjorde allt för att få den lampan!
Kram Anita

Hellen sa...

Hej! Tack snälla för den gulliga kommentaren på min sida! Jag hade en himla mysig dag.

Det var fina saker du visade upp på bloggen..den där glaskupan var jättefin...fick ha begär :)

Hörde att du inte var så pigg igår. Hoppas du mår bättre nu. Jag var hem till Cathrine och smörjde ansiktet med en massa krämer igår. Var len som en barnrumpa och fattigare när jag kom därifrån.

Vad mycket fina saker på marknaden. Var det Pålsmässomarknaden ni var på?

Ha det så gott!
Kram Helen

IKT i min vardag sa...

Så fint du har det! Råttan är så charmig där han sitter!
Så mysiga grejer din mamma fixat till marknaden!

Kram

Riitta / Wanilla sa...

Hej!

Tack för besöket i min blogg.
Vilka underbara bilder och blogg du har.
Hälsningar från Finland,
Riitta

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

oooo så mycket fint ju!!!

Ha en härlig vecka!!!

~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~
¨¨¨¨¨¨¨¨¨`·.,(¯`·´¯)¨¨¨¨¨¨¨¨
¨¨¨¨¨¨¨¨¨(¯`·´¯).·´¨¨¨¨¨¨¨¨¨
~♥ W I T H`·.,.· L O V E ♥~
¨¨¨¨¨¨¨¨¨Mamma Millan¨¨¨¨¨¨¨¨
~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~

A home far away sa...

Jag måste kolla i maileg, jag har förstått nu att de har både kaniner o råttor undrar om de skickar till Singapore?, hihi

Må gott

Unknown sa...

1000 tack vännen för dina alltid lika gulliga kommentarer.
Har du verkligen köpt den lampan på IKEA. Den är ju toppen snygg.

Ha en skön fortsatt vecka
Kramisar Jeanette