lördag 22 mars 2008

Påsklunch

Så var det då dags att frottera sig lite med familjen. Påsklunch hos mina föräldrar, här är några detaljer från deras hem. Mamma är lite mera "färgglad" i sitt pyntande än vad jag är. Här en liten "familj" på fönsterbrädan. Visst ser de lite kära ut!




Ett påskarrangemang som de fått av goda vänner. De ger alltid så fina blommor när de kommer på besök. Även jag fick en gullig liten blomgrupp härom dagen. Tack så mycket, jag blir alltid lika glad!





På trappen har mamma en korg med tovade ägg i. Ha det så bra och passa på och ät massor med god mat och mycket godis!

Kram på er!

7 kommentarer:

My Lovely Things sa...

så fint din mamma har pyntat..det fina tovade äggen är ljuvliga..

krm anna

Mamma C sa...

Så söta de tovade äggen var. Du ska ha en skön Påskafton du med.
Kram Mamma C

Philura sa...

Så söta de tovade äggen är! Hoppas det gick gbra med köttbullarna, själv stod jag och stekte köttbullar kl 09 imorse! Vet inte vad som hänt, går ju inte att sova på morgonen...det är för ljust men härligt, man hinner ju så mycket.

Kramisar!

Hellen sa...

Det var söta tovade ägg och med lite mossa till...jättegulligt. Jag gillar också mossa. Samlade massor i höstas och det har gått åt.
Är det ok att jag länkar till dig?
Fortsatt trevlig påsk.
Kram Helen

lottens vita och gröna sa...

oh vi har också frotterat oss i släktmiddag i dag, nu är vi sååååå proppis...underbara tovade ägg! påskkram lotten

Kannor och karaffer sa...

Åh vad fina bilder du visar från din mamma och pappas hem. Gulliga är de tovade äggen...

Ha en god fortsättning på påsken.

Hälsn.
Ann

Lilla Trollbacken sa...

Vilka gulliga ägg. Har aldrig provat att tova, verkar kul!
Ha det bra i påsk!
Kram
Gabrielle