tisdag 25 mars 2008

Utmaning bäst och pest!

Hej jag har blivit utmanad av den ljuvliga bloggen "Anitas ljuva rum" att visa vad som är bäst respektive pest i mitt hem.
Ja, pest blir inga som helst problem att komma på. Men lite små jobbigt att visa. Känsliga läsare varnas här med för kommande två bilder! Sitt på något stadigt och ha någonting vackert i er närhet som ni kan vända blicken mot snabbt om så skulle behövas.

Här fläskar vi på rejält med blixt och allt så ni riktigt ser eländet! Så här ser det ut lite här och där hemma hos mig just för tillfället. Kablar som sticker fram lite så där "stajlisch". Taklister och foder saknas och som pricken över i, lite vackra spackelfläckar. Är det inte snyggt så säg!


Sen kommer vi till bäst, hmm, det var lite svårare.... Men jag valde till slut en sak.

Öppna spisen i sovrummet! Den var tegelfärgad innan jag gav den en omgång med vitfärg(vad annars?!). Jag är riktigt nöjd med resultatet, den höjer mysfaktorn en aning.

Måste bara tillägga att även denna bilden innehåller en del pest. Notera att det saknas lister. Sen har vi det lilla ärtgröna uttaget till höger i bild, men det ska snart växa ur sin ärtgröna fas och få ett vackert vitt hölje.

Ok det är inte lätt att skicka utmaningen vidare då många redan fått den, men jag gör ett tappert försök och skickar den till följande:

*Hjärta på tråd

*Hellens hus

Reglerna är enkla!

*Länka till bloggen du fått utmaningen ifrån.

*Gör ett inlägg om ditt "Bäst och Pest".

*Skicka sedan utmaningen vidare till fem bloggar

Lycka till!

14 kommentarer:

Mamma C sa...

Ja, det var lite farliga pest bilder :-) Bäst bilden förstår jag att du gillar.
Kram Mamma C

Philura sa...

Åh herregud vilken utmaning, kan ju inte ta kort på ALLT elände. Hela huset är ju PEST! Jaja, får väl klura lite.....Dina Pest bilder är rena drömmen för mig:). Rolig utmaning i alla fall.

lottens vita och gröna sa...

halloj! underbar bästbild du valt, vacker öppen spis! projekt som man har kvar typ lister och sånt, det värsta att mnvänjer ig och sen blir det inte gjort... ha det gott! kram lotten

hemtrevnad marie sa...

Här känner jag mig som hemma!!! här finns nästan inga lister nånstans! kablar och sladdar lite varstans!!
Och så har jag också målat spisen helt vit!!!

MormorRuthsAnn sa...

Vilken underbar öppen spis! Måste varit en STOR skillnad för er när den blev målad vit. Härlig värme den måste sprida....

Tur att de där lite farliga sladdarna som ni har sitter så högt...

Jag har också fått denna utmaning...tyckte det var riktigt roligt.

Ha det gott!
Ann

Peters Projekt sa...

Hejsan!

Jodå, mitt möte med stocken har passerat utan några större men. I samband med själva krocken flödade dock blodet en del ;)

Vad gäller Pest & Bäst så fick jag och fyra andra utmaningen från "Drömmar om Gotland", som startade det hela (tror jag). Har dock inte hunnit få till något inlägg ännu och som du säger, så har väldigt många redan hängt på utmaningen. Så nu står jag där . . .

Öppen spis i sovrummet - det låter riktigt mysigt. Hade kunnat tänka mig att spendera långa stunder i sängen under helgerna om jag haft öppen spis i sovrummet. Bara att gratulera till en fin, vit pjäs!

Ha det bra! Lycka till med foder och elkablar.

Peter

Dorthe ♥ sa...

Din öppna spis är underbar, och tänk att ha en sån just i sovrummet. En sån vill jag oxå ha ;-)

Kram
Dorthe

drömmen om vitt sa...

Så fin öppen spis.
Måste vara supermysigt med att ha den i sovrummet.
Lotta

Hellen sa...

Oj..här är man borta några dagar och så hinner du lägga in så mycket fina bilder på din blogg.
Tack för utmaningen...ska klura på vad jag ska lägga ut. Kanske jag hinner få iväg karln och köpa rundstav så han kan fixa till hallen ...hm jag finurlar lite.
Din ängel var ju så charmig passade bra i ditt fönster.
Ha det gott!
Kram Helen

Evas Paradis sa...

Bäst var verkligen fint ... och så har du det i sovrummet också ... vilken lycka!
Pest var väl inte så farligt heller ...här finns mycket värre saker ... furuluckor i köket t ex ... inte så lätt att laga mat med stängda ögon kan jag lova ;-))
Ha en bra fortsättning på veckan
Kram Eva

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Haha...ja din stackare att jag tvingade dig till denna tuffa utmaning att visa din Pest =) Ja ja måste säga att man behövde inte söka långt efter en vacker bild...för din Bäst var ju helt UNDERBAR!!!
Jäklar vad sotis jag blev av den öppna spisen =)
Kramisar Anita

My Lovely Things sa...

vad härligt med en öppen spis..
kram anna

Marie sa...

Vad underbart att ha en öppen spis i sovrummet! Spackelfläckar och lister som saknas finns det även hos oss, tyvärr blir man hemmablind och vänjer sig snabbt med det också.

Kram Marie

Betonggården sa...

Hej!
Förstår att du inte tycker det är nå kul med kablarna i hallen... Men det finns värre! Kika in vår hall så känns det nog bättre! :)

Åh, jag vill oxå ha en öppen spis... Det har tydligen funnits 4 kakelugnar i vårt hus, men de ligger som fyllnadsmassa åt en gammal brun på vår tomt... :( Fina ska de visst ha varit oxå. Ajaj...

Vad fint du pyntat till påsk! Jättemysigt!