torsdag 27 mars 2008

Har alla hämtat sig från åsynen av mina pest bilder. Usch! Måste lägga in något trevligare så man sliper mötas av de hemska bilderna när man tittar in till mig.

Här är dagens inköp, en vit pelargon. De stackars påskliljorna som huserade här på köksön innan hade gjort sitt. Så jag var i akut behov av nått annat, och där stod den vita pelargonen när jag var och handlade. Tjopp ner med den i en zinkkruka. Klart!

När man kikar omkring hos andra bloggare så är det många som plockat fram sina pelargoner ur gömmorna och ska ha fart på dem. Jag beundrar alla människor som har så himla fina blommor! Jag har inga gröna fingrar om vi säger så!



Äääntligen har mina körsbärskvistar som jag plockade in för en evighet sedan, motvilligt gått med på att blomma lite försiktigt.




Vi fortsätter att kika oss omkring i köket. Den här krabaten blev jag matte till vid jul. Vet inte om han är en julgris eller ej. Men jag tycker att han är så där härligt uppkäftigt söt så han får hålla till på min fönsterbräda ett tag till.

Tack för alla vänliga kommentarer, jag blir alltid lika glad när någon skriver en liten rad

Kram på er!

8 kommentarer:

n o r d i n g å r d e n sa...

Å vilken lycka att vara matte till en sådan goding, han borde få vara framme året runt, han var ju jättefin! Så läckert med körsbärskvistar, sån har jag med tagit in och pellisar, allas vår favoritblomma! : ) Mari.

rosa tomtebo sa...

Hejsan!!

Gud vilken charmig lite gris, klart att en ska stå framme...
Härligt då knopparna börjar att slå ut oavsett blomma, det är ett så underbart vårtecken!!
Har pelargon-sticklingar som bara längtar efter lite jord, men jag har inte fått fingrarna ur så att säga men nu tror jag att jag skall ta mig i kragen och plantera dem.

Kram Ulrica

Mamma C sa...

Det var en gullig gris du hade. Klart att han ska få stå framme.
Kram Mamma C

lottens vita och gröna sa...

vilken härlig liten husgris!söt lite pellis, då är det våååååååår, jippi jejj! det finns jättevackra blommor som nästan vll bli glömda, hjärtan på tråd tex den är underbar, den kan man vattna hur mkt som helst eller inte...lever och växr ändå! kram lotten

Unknown sa...

Tack söta!! Det gick verkligen superbra i dag....=) Sååå kul!! Ha det gott! kramar Malin

IKT i min vardag sa...

Klart lille nöffe ska få vara framme, han är en husgris, inte julgris ;-)
Visst är det härligt med alla underbara blommor som svämmar över i affärerna! Det följer alltid med någon ny hem när man är och handlar.

Ha en go fredag!

Kram

Dorthe ♥ sa...

Ååhh vilka vackra körsbärskvistar!!!
Jag tycker att du ska låta din lilla vän stå framme....han är såå härlig!!!

Kram
Dorthe

På min gatan i stan sa...

Ja skulle också vilja hitta lite sånna kvistar att ta in. Underbart!
Fin pelargon med.

Trevlig helg!

Kram!