onsdag 5 mars 2008

Kärlek vid första ögonkastet

I dag efter jobbet fick jag och en kompis för oss att vi skulle kika in på lite loppisar. Så på väg in på ett av dem, så ser jag dessa liggandes i skyltfönstret. Jag visste inte hur fort jag skulle komma in och roffa åt mig dem! Ni blir väl trött på mig och mitt röda porslin...Men jag är så lycklig. Tre uppläggningsfat, ni förstår ju att jag kommer rumstrera om i min tallrikshylla hela kvällen....



Sen kommer vi till nästa lilla godbit! Denna råkade jag snubbla över på ett loppis igår. Det var kärlek vid första ögonkastet kan jag säga. Gräddvitt porslin, behöver jag säga mera?




Här står den nu på köksbordet tillsammans med ett par glasklockor.

Ha en trevlig kväll!

8 kommentarer:

My Lovely Things sa...

halloj!!!

förstår att du blev lycklig...så ljuvliga fat!!!!

såssnipan är ju fin fin med..
trevligt du har gjort det med glasklockorna..
kram anna

Marie sa...

Vilka vackra fat du fyndade! Jag som älskar gräddvitt porslin blir allt lite avundsjuk på din vackra såssnipa!

Kram Marie

Kannor och karaffer sa...

Jaa vad fint det blev på köksbordet - gillar verkligen ditt nya porslin.

Grattis till dina fynd!

Ha det gott
/Ann

Ann-Catrin sa...

Oj oj så himla fina fat... underbar färg verkligen.. och såsnipan är så bedårande... snygga foton att njuta av!!!
Kram A-C

White Season sa...

Å vilka fynd, så vackert och vad bra det passar in hos dig! Kollade på ditt taggtrådshjärta där nere, jag hittade massa taggtråd i skogen och plockade med mig hem och började också göra hjärtan, dock lite rostiga men det är ju fint det också :-) Kram kram och ha en fortsatt bra vecka, Malin

Mamma C sa...

Det var mycket fint du hittat på loppis. Uppläggningsfaten var jättefina
Mamma C

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Jättefina fat och liten kanna! jag var på loppis igår, men jag hittade ingenting...usch det var inte kul alls!
Kram
Marie

n o r d i n g å r d e n sa...

Jag bara älskar det rosaröda gamla porslin, vilka fina faty och så vackert du hard et hemma, fint på bordet med vacker vit vägg bakom! Mari.