söndag 16 mars 2008

Vårsolen kikar fram!


Vaknade upp av att solen sken imorse, vilken underbar känsla!
Min kära pappa fyller år idag. Här får ni tjuvkika på hans present. Har beställt det av en tjej som gör dessa, kolla in alla detaljerna, det är till och med små tass avtryck på den lilla trappen!





Blev så till mig av vårsolen att jag for runt och fotade hej vilt!
Några snödroppar som när som helst är redo för att hamna på mitt köksbord (ett par stycken iallafall). Sen en kruka med pärlhyacinter på planteringsbänken,åhh vad jag gillar pärlhyacinter skulle kunna ha hur många som helst!





Vi avslutar dagens inlägg med ett par foton på mina älsklingar.
Först har vi Milton, honom har ni träffat förut. Kisar lite i vårsolen,ska snart få komma till "frissan" och bli av med den tjocka pälsen.
Sen har vi Ophelia, hon är som matte, vill inte nå gärna vara med på bild.Men jag lyckades fånga henne med kameran innan hon slank om hörnet!
Ha en häääärlig söndag i vårsolen!


















6 kommentarer:

My Lovely Things sa...

så fint fågelhus..verkligen detaljrikt..ja visst är det underbart med solens sken..
sitter på jobbet ..har lite rast..passar på att blogga lite grann..
kram anna

Ninis74 sa...

Fina fågelhus, WOW!
Idag tittar solen fram, så vi ska gå en härlig promenad till NETTO!

Sen ska jag planera lite för vårt bygge av farstukvist!

Ha en underbar söndag!

LantlivsAnette sa...

Åhh vilka ljuvliga bilder..pussa Milton på nosen från mig..vilken charmig hund alltså..
Och hälsa Ophelia att hon är grann hon också..
vad roligt att vi har samma porslin du o jag..det är så vackert,jag har en hel matservis i den serien..
Kram Anette

Ann-Catrin sa...

Oh vilka underbara bilder.. man ruktigt ser hur våren gjort framsteg... kan bara giussa din pappa blir glad för holken... jättefin var den.
Och dina underbara små husdjur... härliga blder att bli glad och njuta av!!
Kram A-C

MormorRuthsAnn sa...

Börjar med att gratulera den lille 2-åringen!!! Vi är också så där bäbis med våran hund. Han fick en ris/kött-timbal med tuggben som födelsepresent ett år...han fyller 6 i år.
Vilken vacker fågelholk....vad sött med så mycket minismå söta detaljer...gulligt!

Säger bara det, våren är underbar...tur att vi har årstiderna annars hade vi nog inte uppskattat våren så!

Kram Ann

lottens vita och gröna sa...

hallojsan! vilken underar holk, den kommer no pippisarna slåss med näbbar och klor om, så söt vovse! oh våren ärden underbarste av åstider, när alt bara är nytt och allt är kvar liksom...kram lotten