söndag 23 mars 2008

Längtar efter vårvärmen

Hu vad det är kallt! Vart tog vårvärmen vägen? Kan säga att den här mackapären går förfullt hemma hos mig. Sen måste jag erkänna att det är ju lite mysigt att få elda lite också...



Sen är det ju mysigt att få tända lite ljus. Här är ett fågelbad som får agera ljusfat. Gillar den lilla trollsländan. Detta står på min köksö. Till höger i bild ser ni mitt dåliga samvete sticka upp. Disken! Men det är ju så mycket roligare att blogga!


Vi fortsätter med några detaljer från mitt kök. Här är en liten porslinsburk, den här burken har varit min mormors. Minns att hon hade diverse små prylar i den, nycklar och annat krimskrams sånt som är kul att plocka med när man är liten. Den har jag alltid varit förtjust i och har nog säkert tjatat både en och två gånger om att jag ville ha den. Sen en dag när mormor rensade i sina gömmor så frågade hon om jag ville ha den. OM jag ville!! Tack snälla söta lilla mormor! Så nu är den min!(behöver jag ens skriva att den tillhör mina favvoprylar) Kolla de små hönorna i sina små reden. Som vanligt hos mig så används sällan saker och ting till det de ska. Majas mejeri har fått till uppgift att vara blomkruka.





Nu kommer något som inte är särskilt, lantligt, nött eller gammalt som jag annars gillar. Jag har tovat lite mera hjärtan, fick beställning på ett med en döskalle. Det är kul att få busa till det lite ibland!

Ha det så bra!

9 kommentarer:

Mamma C sa...

Den där går för fullt hemma hos oss oxå. Visst är det en mysfaktor med, men varmt och gott blir det. Kul med gamla ärvda saker som man har en massa minnen ifrån.
Döskallehjärtat var coolt.
Kram Mamma C

HEMMA HOS LINNÈA sa...

Vad duktig du är att tova, döskallen var ju helläcker..
Är det svårt???
Ha en fortsatt skön helg
Kram Liselotte

drömmen om vitt sa...

Vilket fint fågelbad.
Åhhh jättefina hjärtan.
Håller med om att det är roligare att blogga en att diska.Gör likadant nu nämligen. Hela huset skulle behöva dammsugas.
Men det hinns väl med.
Ha en bra kväll
Lotta.

My Lovely Things sa...

åh så fin kruka..förstår att du är glad för den..

kram anna

Lilla Trollbacken sa...

Hmmm, kommer i håg att min mormor också hade sådana burkar, hon hade sill i sina om jag inte minns fel. Vilka härliga hjärtan du gjort. Häftigt med dödskalle. Så fiffigt med ett fågelbad inomhus. Då kan man ju utnyttja det hela året och inte bara på sommaren!
Ha en fortsatt skön helg!
Kram
Gabrielle

Ann-Catrin sa...

Ohh vad mysigt att elda.. ja den här påsken har det varit sååå kallt.. skull nästan vilja hoppa in i bilden!!!
Kramar A-C

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

japp, det kan man ju undra...vart våren tog vägen????

härligt med kamin!!!!Behövs ju nu ju!!

__♥♥_♥♥
_♥♥___♥♥
_♥♥___♥♥_________♥♥♥♥
_♥♥___♥♥_______♥♥___♥♥♥♥
_♥♥__♥♥_______♥___♥♥___♥♥
__♥♥__♥______♥__♥♥__♥♥♥__♥♥
___♥♥__♥____♥__♥♥_____♥♥__♥
____♥♥_♥♥__♥♥_♥♥________♥♥
____♥♥___♥♥__♥♥
___♥___________♥
__♥_____________♥
_♥____♥_____♥____♥
_♥_______o_______♥
_♥_____=___=_____♥
___♥_____W_____♥
_____♥________♥
_______♥♥♥♥♥♥
~~~*GLAD PÅSK*~~~
Önskar Millan!!!!

Kram♥

lottens vita och gröna sa...

oh så mysigt men en eldstad! här har vi också massor av tända ljus, känns mer som jul... urcooldöskalle! påskkram lotten

rosa tomtebo sa...

Hej!!

Lite otippat med en dödskalle men det blev ju bra!

Snygg kamin, förstår att den värmer skönt nu när det är så friskt (läs kallt) ute..

Håller med dig fullständigt, mycket roligare att blogga än att diska, för mig är det faktiskt mycket roligare än en hel del just nu, vilket börjar synas omkring mig.. Jaja, snart flyttstädning så det kan vänta.. Hihi.

Kram Ulrica