lördag 15 mars 2008

Jag kan inte låta bli att plocka in diverse olika kvistar ifrån trädgården. Här är det syrénen som fått dela med sig lite av sina kvistar. Lääängtar tills det blir lite varmare ute. Här faller det snö utanför mitt fönster idag, små små fjun som förintas samma sekund som de nuddar marken.



Några loppisfynd från förra sommaren, ljusstakarna är för julgransljus. Glasgrunkan ska det nog vara någon form av glaskork/propp till, men den fick bli vas istället. Jag hade dille på att leta speglar ett tag, här är en som är så där härligt skamfilad och sliten.

Ha en trevlig lördagkväll, själv ska jag krypa upp i soffan och kolla på melodifestivalen (som många andra antar jag). Kram på er!

7 kommentarer:

My Lovely Things sa...

så fint med att ha en sån vacker vas på en spegel..kan tänka mig att det blir ett väldigt vackert sken från ljusen..
ha det gott..
kram anna..smybloggar på rasten på jobbet..fniss..fniss.:)

Vanilladreams and humblebees sa...

Åh vad fint med videkissar! Det vill jag också hitta! Jag älskar vide... min dotter också. När hon var liten pillade hon bort dom små luddiga kissarna och lekte att det var något slagsa djur. Hon samlade dom i burk! :)

Du har gjordt det så fint på brickan!
Dina små gräddkannor i silver är bedorande!!!

Kramar och trevlig helg!

Anonym sa...

Vad mysigt med den spegel, fin vas och dem fina ljustakar.

Älskar verkligen atmosfären, jag som älskar ljus!

Ha det gott nu i helgen,
//chie

Kom förbi hos mig när du har tid över i min ny svenskblog:
http://richiesliv.blogg.se/

Kannor och karaffer sa...

Stilfult och vackra arrangemang du visar.

Sitter här och bloggar mellan omröstningen....vissa låter mycket bättre än andra - vi får väl se vem som vinner.

Ha det gott!
/Ann

Hanna i Det stora grå huset sa...

Tycker att det är jättefint det du visar!
Min mammas butik ligger i fd kiosken på Gylletorget i Borlänge. Öppet på lördagar 11-14. Endast gamla ting där...

Önskar dig en fin söndag!
Kram Hanna

Philura sa...

Jag speedad, tror jag inte. igår var vi och åkte bandvagn! Upp till toppstugan på Fondueafton i Romme. Kom hem 22.20 och började kolla på Inspelad melodifestival! Somnade kl 01.00 och vaknade kl 07.00. Tog en liten soldans inför barnen som tycker jag måste vara världens knäppaste morsa! Till och med sjusovar-Tilda är vaken tidigt, kors i taket. Men herre gud! Här sitter jag och babblar om mig...jag ska ju kommentera! Så mysiga arrangemang du har/gör. Kom hem och fortsätt inreda hos mig när du behöver ombyte! Måste ju besöka lite loppisar snart! Hopplös på inredning, blir aldrig klar med nåt! Å fan jag är nog lite speedad...barar skriver och skriver. Fy bubblan på mig. Ha det gott så ses vi senare under dagen!

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Jättefina loppisfynd. Så fint med spegeln. Kvistar är så vackra, var ute igår och skulle plocka in lite då jag fick se hur älgarna hade varit och smaskat på mina buskar!!!=(
Kram Anita