lördag 8 mars 2008

Tre små kannor

Här är tre små gräddkannor som jag hittat på olika loppisar. De är lite nötta, ni vet inte helt perfekta. Lite små skavanker här och där, jag gillar när det inte är perfekt putsat utan ser lite slitet ut. Längtar till sommaren då man bara kan kliva utanför dörren och plocka in blommor och sätta i dem.



Idag fick det bli några pärlhyacinter i en av kannorna som får förgylla tillvaron på mitt vardagsrumsbord.

Nu mina vänner tar jag en kort bloggpaus. Ska åka bort på kurs i ett par dagar. Men vi ses snart igen!

Ha det så bra, kram från mig så länge!

12 kommentarer:

My Lovely Things sa...

så söta små kannor.....

vilka fina ljusstakar man skymtar bak i bilden!!!!

Ha det så trevligt på kursen..
kram anna

IKT i min vardag sa...

Fina små fynd du gjort! Kommer bli söta med lite vitsippor i...:-)

Ha det bra på kursen!

Kram Linda

n o r d i n g å r d e n sa...

Underbara små kannor och ljusstakar!!! Och grttis till dig Lille Milton! Mari.

Kannor och karaffer sa...

Det var verkligen super söta - grattis till dina fynd. Grattis också Miltoni efterskott på födelsedagen....

Lite kanstötta här och där ger ju en speciell charm - allt perfekt är inte snyggt - jag gillar dom - vill också ha.

Ha det bra på kursen!
Kram Ann

Ann-Catrin sa...

Jättesöta.. jag älskar sån adär små jeveler!!
Ha det så trevligt på kursen!!
Kramar A-C

Marie sa...

Jättesöta små kannor, den minsta liknar en som jag har!

Ha det bra på kursen!
Kram Marie

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

japp, var borta så länge du vill;) Medans stanar jag här å dräglar öveer ditt vackra silver!!!!

Ne ,,,kom snart tillbaks!!!


Önskar er en härlig vecka!
~~♥ Milliskramar ♥~~

White Season sa...

Fina små gräddkannor, det är kul att ha ju! Och visst var min taggtråd skör, den var ju så rostig så den går lätt av, men jag tänkte ge mig på att göra en liten taggtrådslampkrona ...vi får väl se hur det går. Kramar Malin

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Ohh jag älskar också små gräddkannor! Dom är så himla vackra! Så fint att ha små blommor i dom!
Kram Anita

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så söta små kannor och annat fint i silver! Och ett grattis till din lilla vovve! Så söööt han är!
Kram
Marie

drömmen om vitt sa...

J�tte fina kannor. F�rs�ker sj�lv leta eter liknande.
Lotta

Dorthe ♥ sa...

Så otroligt vackert pyntat på ditt bord!

Kram
Dorthe