tisdag 1 april 2008

Jag gick på loppisrunda i lördags, glad i hågen,fynd,fynd vart är ni? Men ack vad jag bedrog mig, inte en pryl i sikte som var något att ha. Tog nya tag ,åkte in på ett annat loppis idag efter jobbet. Laddad till tusen, redo för det stora fyndet!! Vad hittade jag där? INGENTING!! Morr! Ibland har man bara inte turen på sin sida. Jag har officiellt "loppisfyndstorka"!
När jag nu ändå är igång och gnäller lite, så ville (som grädde på moset kan vi väl säga) kameraskrället inte samarbeta! Så dagens bild blir lite halvtrist.
Nu till en lite soligare historia:
Dessa salt- och pepparströare hittade jag på ett loppis förra sommaren. De är nog inte särskilt gamla, men jag tyckte att det var lite söta och hade lagomt mycket skavanker för att tilltala mig. Sen när mannen som stod i loppisståndet endast ville ha en tia för dem så tvekade jag inte en sekund, de fick följa med mig hem!
Nu ska jag ladda om inför en loppisrunda i helgen istället. Min kära vän Cathrine har lovat att hjälpa mig ur denna "loppisfyndstorka", hon ska ta med mig på okänd mark! Alltid lika kul och spännande att besöka nya ställen, kanske kan man hitta en guldgruva!
Ha det så bra i det sköna vårvädret!





10 kommentarer:

Mamma C sa...

De var söta salt o peppar ströarna. Får väl hoppas att din väninna kan hjälpa dig med din torka. Att hon drar md dig på okänd mark och att du kommer fynda massor.
Kram mamma c

lottens vita och gröna sa...

hej gumman, jag har me sån torka, fy vad trist det är...var på erikshjälpen idag, had spanat unt överallt...INGET...dom möter jag en kvinna med en stor verktygslåda i trä, men vad fn..kunde nästan ha knyckt den, vilken potesial, nedrans när grejjor går framför näsan på en!
underbara sma ströare, det var ju ett jättefynf, lycka till nu på lördag! kram lotten

drömmen om vitt sa...

vilka söta! letar också efter sådana små. Kanske hittar man några på loppisrunda i helgen.
Lotta:)

hemtrevnad marie sa...

Nu måste jag få fråga dig.... Den lampan i förra inlägget, har du köpt den på Ikea????
Den såg väldigt fin ut på detaljbilden, är den nyinkommen??

Kraaam

Anonym sa...

Vilka söta salt och pepparströare du fyndade!! De skulle gärna få stå hemma hos mig också:-) Perfekt finish ju om man som vi gillar looken av fattigmanssilver.... Råttan Gösta blev jag superkär i, vilken sötnos:-) Sådana råttor kan gärna få bo inomhus!!
Ha en fortsatt bra vecka!!
Kram

Lilla Trollbacken sa...

Ja, ibland blir man besviken när man inte hittar någontíng, man har ju liksom laddat.
Jättesöta salt och pepparkar.
Kram
Gabrielle

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

såååå vackra!!!
vill med åka på loppisar o fynda!

~~* W I T H ♥ L O V E *~~
Millan!!

Philura sa...

Vässa naglarna inför loppisrundan! En lördag är nog många ute och kastar getögon åt både höger och vänster :)). Hihi kan nästan se framför mig... dig med vässade klor och spetsiga hörntänder som saliven rinner ifrån när du får syn på det där riktiga fyndet.....MITT vrålar du när någon med sin stora labbar börjar klassa på fyndet. HAHHAH, ska nog ta med kameran...går ju att filma en snutt med den!

Dorthe ♥ sa...

Ja det där känner jag igen. Ibland hittar man hur mycket som helst, och ibland ingenting. Lycka till i helgen!

Kram
Dorthe

Anonym sa...

Vilken mysig blogg du har. Har aldrig varit inne här förut, men kommer att återkomma. Jättefina och inspirerande bilder