lördag 29 mars 2008

Marknad

Idag har jag varit på marknad med min kära mamma. Som jag nämnt tidigare så är hon en riktig pysselmaja.Hon kom på för någon dag sedan att hon ville vara med på en marknad. Så de senaste dagarna har det varit full rulle dygnet om. Det har bakats diverse grejor och kokats marmelad. Här ser ni surdegsbröd, kardemummaskorpor och doppaskorpor.



Några får-filurer som hon pyntat till. Sen har hon lyckats att få tag i mitt favvo hjärta som jag visat i ett tidigare inlägg (hade jag nu varit lite haj på detta så hade ni kunnat klicka här och så hade ni kommit till det inlägget, men jag har inte lärt mig det ännu). Det fanns en hel massa grejor i samma serie. Bland annat flera olika sorters hjärtan, den lilla skålen och en kanna.




Här är lite mera prylar som fanns på bordet till försäljning.





Här är mammas smarriga marmelad. Aprikos och morotsmarmelad, kanske inte låter så gott med morotsmarmelad, men jag lovar, det är det!






En sådan här kanna ska få komma hem och "bo" hos mig. Tycker att detaljerna på handtaget är så snygga. Sen slinker det nog med ett och annat hjärta till också.

Nu ska jag tända mig en brasa i kaminen,man blir lite ruggig av att stå ute i blåsten en hel dag. Ska bara ha det mysigt, krypa upp i soffan med en inredningstidning som jag haft i min ägo i flera dagar , men ännu inte hunnit med att läsa.

Ha en trevlig lördag kväll!

Kram på er

7 kommentarer:

drömmen om vitt sa...

Hej hopp!
så mysigt med marknad och med en mamma som är pysslig.
Förstår att kannan fick följa med hem, sååååå fin

Ha en mysig kväll!Lotta

Mamma C sa...

Kul att stå på marknad. Vad mycket fint och gott din mamma gjort. Hoppas det gick bra för er. Ja ha en bra fortsatt lördag.
Kram mamma c

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken driftig och mamma full av smak du har! Va kul med marknad jag hade kunnat shoppa loss oredntligt där ser jag, så mycket fin keramik och goda marmelader i vackra burkar och de fårfilurerna, så goa!! Trevlig helg! Mari.

Gårdsromantik sa...

Vilket mysigt stånd ni hade - hoppas affärerna gick bra!
Håller med dig - den kannan skulle jag också kunna tänka mig.

lottens vita och gröna sa...

men så fint ni hade det i ert stånd, vilken härlig mammma! gillar kannan med! kram lotten

Unknown sa...

Men sååå mysigt!! Och vilka fina saker..önskar att jag var där!! =) Hoppas att det gick bra..kramar Malin

Anonym sa...

Ni kunde väl inte få nånting kvar efter den marknadsdagen. Så mycke bra grejer slet de väl ur händerna på Er!
Sissi o matte