tisdag 18 mars 2008

Påsken närmar sig

Påsken närmar sig med stormsteg, tänk vad det går fort! Jag brukar inte pynta så mycket till påsk. Lite påskris och några små ägg möjligtvis.

Den här korgen hade min pyssliga mamma gjort igår och skulle ge bort.Ett fågelbo med några tovade ägg och lite annat pynt. Kolla de små kycklingarna, de är ljus. Vem skulle vilja elda upp de små sötnosarna?



Här är ett litet fågelbo som jag har ute, men jag undrar just vad det är för fågel som lägger sådana där ägg!?

Ha en bra dag!

15 kommentarer:

Vanilladreams and humblebees sa...

Gud vilken duktig pyssel mamma du har! Så sött påskarrangemang!!!
Ditt lilla fågelnäste ute i trädgården är ju så fint... kottägg... ja hummm... kan det vara någon slags tallfågel??? :0 hihi

My Lovely Things sa...

vilket fint påskarrangemang din mamma har gjort!!!
Tack för dina värmande ord....
trevligt du har gjort ute för fåglarna..
kram annna

Dorthe ♥ sa...

Helt underbara påskarrangemang!!! Önskar dig en underbar påsk!

Kram
Dorthe

Hellen sa...

Det var fina påsk-arrangemang.
Nu fick jag lite inspiration. Jag ska jaga tag på lite blommor idag och göra iordning på trappen. Kanske det blir en och annan sådant där roligt litet kotteägg som får vara med :)
Ha det så gott
Kram Helen

Unknown sa...

Tack för besöket på min sida.
Blir lika glad varje gång någon ny bloggis dycker upp.

Din mamma är jätteduktig på göra fina arrangemang.
Önskar dig en härlig påsk!
Kramisar Jeanette

Lilla Trollbacken sa...

Vet du inte vem som lägger sådana ägg? Det är ju brunspräcklig kottemes så klart hi hi!
Väldigt vad din mamma är pysslig. Du hara visst ärft dessa anlag va!!
Kram
Gabrielle

Anonym sa...

Vilken gullig korg din mamma gjort, härligt "påskig" och jättefin och som sagt vem kan elda upp så söta små kycklingar:-)

Precis som du pyntar jag väl egentligen inte så där jättemycket till påsk. Jag har några "ägghönor" i porslin som jag brukar fylla med godis, några få påskprydnader och så ris med lite fjädrar i och det får räcka. Tycker små minipåskliljor ger en härlig känsla av påsk med sin gula färg och sådana har jag på flera ställen i hemmet:-)

Önskar dig en härlig och glad påsk!!

Kram

Ann-Catrin sa...

Oj vilket sött liteet påskarrangemang din mamma gjort!!
Verkligen jättefint!
jag är precis som du..inte pynta något speciellt..kanske duka lite påskfint..kanske lite ris!!
ha det gott kramar A-C

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Måste bara få säga: jag är sååå avis på ditt röda porslin! Har inte vitt och svart hemma, men porslinet i rött är bara så snyggt. Nu vet jag vad det ska jagas på loppis framöver! Må så gott//K

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Rättelse: Har BARA vitt och sv....miss av mig :-)//K

Glitter och Marsipan sa...

Vilka fina påskbilder.
Din mammas korg är jättefin,jag gillar de tovade äggen.
Vad roligt att titta in i din blogg.
Ha det bra.
/Anette

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

God kvälsingen!!!!
Men..så fint du gjort!!!Underbara arrangemang ju!!!
Kvällskram Millan
~~~♥ L O V E ♥~~~
~~*`♥´ *~~

Ann-Catrin sa...

TÄVLING INNE HOS MIG!!!
Var gärna med!!
kramar A-C

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Men vilken duktig mamma du har! Haha...min mamma har ännu kvar julgranskransen i plast på sin dörr =)
Supersött fågelbo!
Kram Anita

n o r d i n g å r d e n sa...

...det finns säkert ngn gammal skata som lägger såna där ägg! Fint rede du har och vacker påskdekoration din mamma har gjort! Önskar Dig, Milton & Ophelia en Glad Påsk!

Mari.