onsdag 9 april 2008

Den här har jag fått av Cathrine med bloggen "hjärta på tråd"! Jag blev så glad! Tack snälla "flum-fia-lotta" för den, det värmde i hjärtat. Sen var det där med att skicka den vidare det blir lite svårare, eftersom så många redan fått en. Jag ger därför en till er alla som besöker mig!Tack alla ni för alla vänliga kommentarer, jag blir alltid lika glad.



Jaha så var det vinter igen då! Utsikten från mitt ena köksfönster, lite lätt deprimerande....vart tog våren vägen? Ja jag vet att det är typiskt aprilväder, men i alla fall....vill ha sol och värme!




Men å andra sidan, om det nu är snö ute så kanske det inte gör något att mina kulor i fattigmanssilver ligger framme ett tag till? Jag tycker så mycket om dem så de får ligga framme året runt.





Sen kan man ju alltid tända lite ljus och mysa lite medans snön faller utanför fönstret.






Ljus och ljuslyktor kan man inte få för mycket av. Här är ett par små kristallburkar som jag fyndat på loppis, de ska nog vara någon sorts lock till dessa. Men vad gör det om de saknas, saker och ting används iallafall nästan aldrig till det de ska hemma hos mig, de fick bli ljuslyktor i stället. Mönstret på burkarna, små blommor, gör att det skimmrar så mysigt!

Ha det så bra, kram på er!

13 kommentarer:

Mamma C sa...

Grattis får man säga, och håller med dig om ljuslyktor. Det kan man ha hur många som helst.
Kram mamma c

My Lovely Things sa...

grattis till utmärkelsen...

så fina bilder...på härligt ljusskimmer...

Trist med snö..men det rgenar nog bort snart..

kram anna

lottens vita och gröna sa...

jättegrattis, du har verkligen en underbar blogg, är en av dina fans!

har också tänt ljus ikväll, de känns som man huttrar än väre nu, det är jobbigt det här med bakslagen, vad vackert du har det!

kram lotten

sand mellan tårna sa...

Letar runt bland nya bloggar ikväll, Din hund & min son delar namn.... hihi!

Fin blogg! Härligt marknadsbord!

//L

n o r d i n g å r d e n sa...

mm, vilket vackert arrangemang! Och vilket fint fönster du har! Mari.

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Mysigt med lyktor oavsett vilken årstid, har dom framme jämt! Såg på en bild(ett hörn) att du har små lyktor för värmeljus. Det är kronor med pärlor på uddarna...var har du hittat dom? Jag har såna svarta utan pärlor, men vill ha likadana som du har oxå *fniss*. Må så gott//K

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så fint det blev med ljus i de små kristallburkarna! En jättebra ide, tycker jag
kram
Marie

Kannor och karaffer sa...

Håller helt med dig ljus kan man aldrig få för mycket av - vilken stämningshöjare!!! Går hem i alla lägen.

Visst är det trist med vädret? Menidag har iallafall snön regnat bort.

Ska nog också tända ett ljus..

Ha det gott!
Ann

Anonym sa...

Jag undrar också vart våren har tagit vägen, man är liksom lite sugen på den nu. Du har en väldigt mysig sida, jag återkommer gärna!

Hellen sa...

Jag håller med! Det är bara att göra det bästa av situationen. Tända ljus och pyssla inne ett tag till :)
Fina ljuslyktor du har och ljusstakarna i glas var också tjusiga.

Nu ska jag ta en kopp te till och läsa mer inredningstidning.
Kram Helen

Lilla Trollbacken sa...

Du, jag har oxå mina fattigmanskulor framme året runt, de är ju så vackra. Så fina arrangemang du gjort. Det är så fint med pressglas!
Kram
Gabrielle

drömmen om vitt sa...

Fint med alla ljus. fattimanskulorna tycker jag kan ligga framme hela året, dom är ju så fina.
Lotta:)

Kärleksallen sa...

Jättefina ljuslyktor! Mysig blogg!

Mvh Johanna