tisdag 22 april 2008

Åhh såå hääärligt väder det varit de senaste dagarna. Släpade ut lite möbler, så jag har suttit under den här.......



....och kikat lite i de här....




....funderat över vad jag ska plantera i den här...





....ja, inte blir det då sådana här!

Var tvungen att fota min lilla gula vitsippa(har inte en aning om de heter så, då jag är urkass på blommor, men de ser ut som en gul vitsippa iallafall!) som jag har utanför dörren.

Det blir lite glest mellan inläggen här på bloggen, men man vill ju vara ute i det härliga vädret. Släpade som sagt ut möblerna, kunde inte hålla mig! Sa för mig själv, att det skulle inte förvåna mig om det är en meter med snö när jag vaknar i morgon. Men si det var det icke! Ljuvligt! Nu ska här inhandlas lite blomster och planteras i den lilla skålen som står på bordet. Ser fram emot härligt varma vår-och sommardagar under min gigantiskt stora björk.

Tack för alla gulliga kommentarer! Kram på er!

8 kommentarer:

Ann-Catrin sa...

Ja nu har man inte lika stor lust att sitta vid datorn..kan förså att du njöt i vårsolen idag.. din mysiga hörna såg härlig ut.

Så vacra bilder du bjuder på.. vårligt och vackert!"

kram kram A-C

Inne o uteliv sa...

Ja visst är det underbart att det börjar bli vår på riktigt. Man vill bara vara ute och pyssla och ta en fika i solen.

Ha det så skönt i vårvärmen.
Kram!

Mamma C sa...

Vilken mysig hörna du har.
Kram mamma c

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilket härligt vårlikt inlägg och de där skålarna blir vackra att plantera i! Så snyggt du hade gjort på glashyllan i badrummet och den där gamla emaljskylten var ju bedårande!! Mari.

Lilla Trollbacken sa...

Vad fint du visar. Jag har oxå glest mellann inläggen. Finns ju så mycket att pyssla med nu. Har storstädat hela huset. Känns skönt nu när vårsolen lyser så obarmhärtigt på alla dammtussar och smutsiga fönster!
kram
Gabrielle

Hellen sa...

Jag förstår dig..det är ju bara att passa på att njuta av det fina vädret. Inget går upp mot att sitta i solen och mysa.

Kanske du skulle plantera vaniljgula penséer i din vackra vita "skål". Du som gillar vanilj. Annars är rosa också söta. Såg dessutom att det fanns nästan svarta, urläckert!!

Ha det så gott i vårvärmen.
Kram Helen

P-lina sa...

Ja glest mellan inläggen är det hos mig med! det är ju vår och då har man ju så mycket annat för sig...det är helt ok !
tack för vackra bilder!

Kram/P-lina

Marie sa...

Härliga bilder!

Vi är nog många som prioriterar att hellre vara ute och njuta av vårvädret än att sitta inne framför datorn just nu!

Ha en trevlig helg!
Kram Marie