lördag 12 april 2008

Mormor och jag.

Det finns en loppmarknad som anordnas en gång om året, dit går mormor och jag varje år. Varje gång så säger mormor" nej, jag ska då inte ha någonting,jag har skåpen fulla med prylar, men jag följer gärna med och tittar". Vi kan väl säga så här, det slutar alltid med att hon köpt något! Nu hann jag inte fota hennes fynd, men mormor köpte sig en liten kanna.

Här ovan ser ni några av mina fynd från idag. Tre gulliga ströare och en gräddsnäcka.



Jag har sagt det tidigare, men allt som står på fot/fötter faller jag för. Tyckte den här var så söt på sina tre fötter och det lite roligt krusidulliga handtaget, så det var ingen tvekan om att den fick följa med hem.




Sen kommer vi till nästa svaga punkt. Det gräddvita porslinet! Dagens inköp är såsskålen och gräddkannan. Kannan med lock köpte jag förra helgen när vi var på loppisvända (har glömt att visa den kom jag på). Dessa hamnar på hyllan i köket med resten av det gräddvita porslinspjäserna. Det jag är på jakt efter nu är en gräddvit porslinsterrin. Men letandet fortsätter ;)!





Prylarna som fått följa med hem måste ju testas, så det blev en omplockning på köksbordet. Fram med en bricka, fat på fot ,glaskupa, rosbuketten från mormor,lite grovsalt i botten på gräddsnäckan i med ett ljus och simsalabim en ny stil på köksbordet!

Med detta önskar jag er en trevlig helg, kram från mig!











14 kommentarer:

Mamma C sa...

Vad fina saker du fyndat. Den nya arrangemanget på köksbordet blev jättefint.
Kram mamma c

My Lovely Things sa...

ojojoj!!!

så fina fynd..vad kul att du har din mormor med....

ha det så gott..
kram anna

Lilla Trollbacken sa...

Vilka underbara fynd du gjort. Vilken härlig mormor du verkar ha. Älskar det gräddvita!
Blev jättefint på köksbordet!
Kram
Gabrielle

drömmen om vitt sa...

Vilka underbara fynd, jag var på loppis idag....vilken besvikelse vi hittade inte en grej.
Ha det så bra
Lotta:)

Ann-Catrin sa...

Hej goa du!!
De där fynden är ju helt bedårande..kan nog hålla med om att saker på "fötter" är så fint...lite svag för det är jag oxå!!
Underbara foton... jag njuter av dom... vad duktig du är!!!
det gräddvita är oxå helt ljuvligt!!
Stor kram A-C

Sara sa...

Jättefina fynd du gjort och vad roligt att ha mormor med. Vilken fin blogg du har! Jag ska kika runt lite.
Kram Sara

Gårdsromantik sa...

Men visst har man konstiga böjelser - allt som står på fötter hihihi ;-)

Själv är jag galen i svarvade knoppar - men de måste vara gamla och gärna lite bedagade. Jag vet inte riktigt vad jag skall ha dem till men de kommer säkert till användning någon gång

HEMMA HOS LINNÈA sa...

Hallo

Åhh vilka fina fynd du har gjort, var ligger den loppis som du och mormor brukar gå på?
Porslinet gillar jag också..
Ha en fortsatt skön helg
Kram Liselotte

MormorRuthsAnn sa...

Oj, vad kul med massa härliga loppisfynd!! Kommer ofta hem med liknande ;) Men som du skriver, den där gräddvita terrinen har ännu inte dykt upp ännu...
Härligt vårigt det stora fatet med de fina rosa rosorna ser ut.

Avundas dig att du har din mormor kvar, jag har som du kanske förstår uppkallat min blogg efter min mormor...hon var den bästa mormor på denna jord.

Ha en fin helg!
Kram Ann

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Åå så vackra fynd ju!!!Kul att gå med mormor!!!
själv var jag på antik & samlarmässa idag..kul!!!

Ha en skön helg!!!!!
Kramizzz ♥ Millizzzzz

White Season sa...

Å så mycket fint! Vacker silverbricka och visst blir det genast trevligt och lantligt :-)
Kram Malin

lottens vita och gröna sa...

vad härlig tur med mormor, coh vilka fnd då, är med svag för sånt på föttr och poslin i creme kan g inte gå förbi på loppis, sanrt börjar hyllorna bli fulla...ha det så gott!kram lotten

Philura sa...

Tänkte att jag skulle besökt den där loppisen men valde att göra en djupdyknig i förrådet och rev ut ALLT! Rensade, kastade, torkade och ställde in det som fick vara kvar i ordentlig ordning. Tadá..ett förråd som man kan gå IN i kom fram :). KLockan är 01.10 och har nyss avslutat presenten som Tilda ska ta med på kalas. Det blev två hjärtkrokar och ett hängande hjärta med prisma och pärlor.

Unknown sa...

Va fina saker du har fyndat!!

Visst är det spännande när man ger sig iväg och letar loppisfynd, haha låter som min mamma. Hon ska heller aldrig ha något men så slutar det också med att något får följa med hem!

Ha en god vecka!