söndag 13 april 2008

Middag hos lillasyster




Mitt i min trista söndag,som jag planerat att göra en massa sånt där nödvändigt urtråkigt ni vet, fixa matlåda för hela veckan-tvätta allt tvätt-dammsuga upp allt grus som av någon underlig anledning kommer in i hallen-bära in ved-fixande, så blir jag inbjuden på middag till min lillasyster. Gulle dig "E"!
Jag dumpade daten med dammsugaren fortare än man hann säga bu! Passade på och slet med mig kameran i farten. Och jag fick tillåtelse att knäppa några bilder och lägga ut på min blogg. Behöver jag ens säga att hon gillar ROSA!! Här är några bilder på några detaljer som mer än gärna skulle kunna få följa med mig hem! (men man får ju inte sno saker från sin lillasyster, eller?!).
Hjärtljusstaken från Pluto, VILL HA!! Den lilla rosa skålen från Matteus VILL HA!!!







Det bjöds på en massa smaskigheter, bland annat på ungsbakade grönsaker, ser så himla läckert ut med alla färger! Kan avslöja att det var lika gott som det ser ut. Jag är nu sååå mätt och belåten.

Tack snälla lilla "E" för att du bjöd hem oss på lite käk! Ett mycket välkommet avbrott mitt i alla trista göromål.





Självklart fick lille Mille-killen följa med på middag. Det brukar ju bjudas på en del godsaker när man kommer bort på kalas! (Så stajlisch nu när vinterpälsen är borttrimmad)

Ha en fortsatt skön söndag. Nu är det dags för mig att ta upp verksamheten där jag slutade, hänga tvätt och dammsuga står visst på schemat! *Suck*

Tjingeling på er!




























11 kommentarer:

My Lovely Things sa...

så trevligt att du slapp i från dammsugaren...(hoppas att det var städat när du kom hem)

så fina detaljer din syrra har...

smaskig ser maten ut med..
had et gott..kram anna

Anonym sa...

Tack själv.. Alltid så tråkigt att äta själv. :) Jag hänger lite med i trenden vad gäller prylar. Men de där loppisgrejerna kommer inte in i mitt hus! ;) /Memser

lottens vita och gröna sa...

oh vad mysigt, och maten var en ritig ögonflörtis med, säkert för smaklökarna med! fina saker hon har, syrran din!

ha det, varm kram lotten

n o r d i n g å r d e n sa...

Mille-Killen är ju för söt! Ugngrönsakerna såg ljuvligt goda ut och så många läckra rosa ting din syster har, håller med, Matteus är så läckert!! Mari.

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vilken tur du hade! Sådan tur brukar inte jag ha... men så har jag ju ingen lillasyster heller.
Fina grejer hade hon också, och det såg väldigt gott ut med grönsakerna...
Kram
Marie

Marie sa...

Vad skönt att bli bortbjuden på mat! Det ser supergott ut, jag älskar ugnsbakade grönsaker! Fina saker hon har!

Kram Marie

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Vet du hur lycklig du är som har en syster....vill också ha en...*snyft*!!! Har dock en lillebror som är skogsarbetare =) Maten såg så god ut och så gulliga saker du fotade. Men vilka underbara fynd du visade i förra inlägget!

Kramisar Anita

drömmen om vitt sa...

Hallå!
Vad mysikt att få komma bort på middag sådär och särskilt på söndagar. Mycket fint med rosa.
Ha det så gott
Lotta:)

Hellen sa...

Visst är det skönt att åka bort och bli lite ompysslad och få mat serverat. Vilken bra lillasyster. Mysiga rosa detaljer hon har.

Vi har haft ljus tända här också hela kvällen för Engla. Har också pratat med barnen i skolan hela dagen. De har många funderingar. Helt overkligt känns det och man får visst perspektiv på sina egna "bekymmer".

Ha det så gott!
Kram Helen

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Tänk, hur många ggr har jag inte sagt att: nu åker vi till Västerås med omnejd, de verkar ha så mycket roligt där...nu måste jag ju bara ditåt! Tack för ditt tips!
Himla fina fynd du gjort, är riktigt avis på socker-salt-peppar-ströarna, hur fina som helst!
Ha det så bra//K

A home far away sa...

Som vanligt här hos dig så många fina bilder, vovvsingen fick vara med på en också. Kanske ska lägga upp mina 2 busar (golden tikar) hur de trivs här i värmen.

Må gott