torsdag 24 april 2008

Pysselkväll som blev vårbuffé

Så ikväll var det då ääntligen dags att ta upp vår tradition med pysselkväll igen. Vi var duktiga där i början av året att träffas och pyssla. Sen hände diverse saker som satte käppar i hjulet, (brutna armar,Spanienresor och tapetsering för att göra storyn kort;))Men så var det då dags ikväll igen. Det var min kära mammas tur att hålla i det hela, kolla bilden ovan så förstår ni hur mycket pyssel det blev av.....inget!



Vem kan pyssla när det bjuds på en massa smarr!




Vi mumsade hela kvällen...och framför allt, snackade en massa och skrattade.....jag kommer inte ihåg när jag skrattat så mycket sist, som jag gjorde ikväll!





En härlig vårbukett med vitsippor som Malin hade med sig, med vacker spets omkring.






Min plan för kvällen var att försöka skapa några till sådana här. Men se det blev inte riktigt så...men det blir fler gånger med pyssel.Nu har vi lovat varandra att boka in en ny dejt inom kort.







Till sist ett litet hörn i mammas hall.Stolen är riktigt häärligt nött och likaså den lilla asken som står uppe på.

(Tänk att de där fördönade sladdarna alltid lyckas smita med på bild!)

Kram på er!

11 kommentarer:

Mamma C sa...

Gud, så mycket smarrigt det fanns på det bordet. Förstår att det inte blev något pysslande. Men det låter som ni har det jättekul ändå när ni träffas.
Kram mamma c

Lilla Trollbacken sa...

Men vad härligt ni verkar ha haft. Det gör väl inget att det inte blev något pysslande, ni hade ju en trevlig kväll och det är huvudsaken.
Kram
Gabrielle

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det förstår jag det att det inte blev något pyssla av, inte när det fanns så mycket gott att äta.
Då hinner man ju inte med... Men nu blev jag riktigt hungrig
Kram
Marie

n o r d i n g å r d e n sa...

Å sån fin stol och läckert med ljusstakarna på och vilket härligt bord, uppdukat med fullt av läckerheter! Nej det förstår jag, att det inte blev ngt pysslande, man får ta frossarkvällar med mat, vin och godis och separat pysselkvällar, annars blir det inget av de vackra tovade hjärtanen: ) Ha en msyig och solig helg! Mari

Ekebo sa...

Pysselkväll det lät trevligt även om det inte blev så mycket pysslande. Vilket söt hjärta!
Ha det gott!

Malin

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Ja jag förstår att ni bara satt och smaskade =) Nästa gång får ni ha meny a lá vatten och bröd så ni får något gjort =)

Stolen är underbar! Har just själv målat och shabbat klart min. Hihi ja sladdarna har en tendens att alltid vilja vara med på bild.

Ha en supertrevlig helg!

Kramisar Anita

drömmen om vitt sa...

Förstår att det inte blev så mycket pyssel av med allt de där goda.Ser verkligen gott ut.
Ha det så gott.
Lotta:)

Ann-Catrin sa...

Godmorgon vännen!!

Tur att jag precis ätit frukost för annars hade snålvatnnet börjat att rinna... ser ju så underbart gott ut och vackert dukat... kan förstå det blev mycket snack och liten verkstad där!!!

kram kram A-C

sissabo sa...

Oj, va mycket smaskens det fanns på bordet! Fint dukat också. Jag gillar verkligen stolen. Jag har en nästan likadan fast den är inte lika fint nött som din mammas.
Ha det gott!
Hälsn jessica

n o r d i n g å r d e n sa...

Nej men var du på Gruvgatan utan att hälsa på mej?!: ) Ja jag vet, det finns så mycket fint där att man vil ha så mycket att man kan få svårt att välja ibland.. ha en fortsatt skön söndag!! Mari.

Hellen sa...

Åh så mycket gott ni fick...jag förstår att det inte blev något pysslat. Där skulle man ha kunnat sitta länge och mumsa :)
Hörde av Melinda att du varit inne i butiken. Jag kom alldeles efter nämligen. Hittade du något?
Jag köpte några små saker till trädgården. Har gått med i en ring så när jag får det presentkortet i juni tänker jag storhandla.

Visst börjar det bli dax för pyssel snart igen......jag ska försöka övertala Cathrine :)

Ha det gott!
Kram Helen