måndag 7 april 2008

I lördags, mitt i allt loppisrännande, hann vi med en snabbvisit på Gruvgatan 13 i Falun. Det är en av mina favoritaffärer, man får massor av ideér bara man sticker in näsan där. Det värsta är att man vill ha typ ALLT! Vi, flum-fia-lottorna , kommer inångandes typ fem över två(de stänger klockan två), men in skulle vi.Det var nog min snabbaste visit där någonsin. Det var över på mindre än fem minuter! Men snabb som man är, korpgluggarna hann spana in ett objekt(ja ok, jag erkänner det var säkert fem till potentiella inköp som susade förbi i skallen, men de krävde lite mera funderande innan inköp) som absolut skulle med hem. Detta hjärtat i zink.



Det har tillfälligt hamnat på krokarna under min tallrikshylla i köket, tillsammans med lite smått och gott. Jag skriver tillfälligt, för omflyttnings-tokig som man är, så vet man aldrig vart det befinner sig imorgon!

Kram på er!

17 kommentarer:

Philura sa...

hahha, flumlottor!

Gårdsromantik sa...

Vilka vackra tallrikar du har i hyllan. Hjärtat var också fint!

Kram Maud

Anonym sa...

Så vackert! Vilken fin tallrikshylla och underbara tallrikar! Hjärtat passade ju perfekt där! Vet du, nu ska jag chocka dig, men jag tror det var jag som expiderade dig när du köpte hjärtat i lördags! Har varit anonym med var jag jobbar ( har ett till jobb) men aldrig sagt att jag jobbar extra på Gruvgatan på min blogg men jag skriver kanske det ngn dag... : ) och du, det var så trevligt att det var mycket folk i butiken även EFTER stängningsdax: )Visste inte du bodde i Dalarna? Kul! Lite brådis, hinner inte ens logga in mej, hälsn Mari-Guldkant!

Philura sa...

Psst, kolla in mitt inlägg på bloggen! Finns nåt för dig!

Kramnisar Cathrine

Mamma C sa...

Det var sött.
Kram mamma c

My Lovely Things sa...

hej!!!

så fit hjärta..zink är så snyggt!!!
jag gillar verkligen ditt röda porslin..

ha en bra dag..
kram anna

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hihi, ja visst är det så att man flyttar om hela tiden! Men det belv fint där det hänger tycker jag!
Kram
Marie

Marie sa...

Vilket gulligt hjärta och vad fint det passade där på tallrikshyllan!

Kram Marie

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Ja finns det något roligare än att flytta runt på saker =) Så vackert zinkhjärta. Och så fint du hade dekorerat gräddsnäckan.
Kramisar Anita

Inne o uteliv sa...

Vilken fin blogg du har. Hit kommer jag återvända.

Zinkhjärtat är jättefint. Precis ett sånt letar jag efter, jag har en idé...får bege mig till Falun.:)

Ha det så bra!
Kram

lottens vita och gröna sa...

halloj här är en flumlotten, hihi! men gud var rolig du är, korpgluggarna jobbade på i fem minuter..oh vilket hjärta du fick med dig här flyttas grejjor också hela tiden! kram lotten

Anonym sa...

Kör försiktigt på Era loppisvändor. /Karin

Lisa på Furutorp sa...

Kul att du hittade in till mig!
Och vilka fina bilder du visar! Ska bli spännande att följa din renoveringsresa!

Må så gott!
Lisa på Furutorp

Philura sa...

Såg du attd et blir bloggträff 27/4....Älskar sötthar lagt en sidoannons om detta...

drömmen om vitt sa...

Hej hopp!
Så mycket fint jag missat dom här dagarna.
Hela vårt datasystem kollapsade i Fredags.Hoppas på lagning under morgondagen.
Tur man kan sitta på jobbet.
Ha der så bra!
Lotta:)

Anonym sa...

Så fint!! Helt ljuvligt med de rödmönstrade tallrikarna, den snygga hyllan,zinkhjärtat, klämman med fotot och korset därtill!! Verkligen helt i min stil:-)

Vitt och rött är nämligen en favoritkombination hos mig också!! Måste nog ge mig ut på skattjakt efter gammalt porslin igen.... samt ta ner min gamla tallrikshylla i vitt från vinden:-)

Skulle gärna besöka butiken i Falun vid tillfälle, de verkar ha otroligt mycket fint där!! Kanske läge för en utflykt till sommaren någon lördag:-) Japp så tror jag det får bli!!

Kram

Anonym sa...

Ps: Grattis till "Glimmaskålen" förresten:-) Har en likadan och precis som du letade jag efter den ett tag, hade sett den på nätet och kände att en sådan bara MÅSTE jag ha!! Så en dag stod den bara där på loppisen, till ett fyndpris med tanke på vad de kostar om man lyckas buda på nätauktionerna... Den är sååå söt!!/ds