lördag 5 april 2008

Idag har jag och Cathrine varit på loppisar så det står härliga till! Men fynden lyste med sin frånvaro. Ett par små pryttlar blev det,men inga stordåd.(Jag ska visa er en annan dag vad det blev). Det hela resulterade i att jag gick hem och flyttade runt var enda möbel i hela vardagsrummet i rena frustrationen. Här ovan visar jag en kär ägodel, den har nog redan figurerat på någon bild tidigare. En liten stol som jag fått i av mina syskon.



Sen en favorit i repris. En liten gräddsnäcka som jag fyndade för ett tag sedan på loppis. Den har fått en liten krona på toppen, den har Cathrine med bloggen "hjärta på tråd" gjort.

Allt i hela vardagsrummet har i dag bytt plats förutom denna hyllan .Den var fastskruvad i väggen så jag fick lov att välja mellan att lämna den där eller leva med ett par fula skruvhål i väggen. Den blev kvar på sin plats! Jag har kånkat ett vitrinskåp fullt med prylar, jag sa högt för mig själv, trillar detta nu så får du skylla dig själv när du är så korkad att du inte plockar ut allt först! Men det gick vägen. Blommorna har till och med fått andra krukor. Genast känns allt mycket trevligare!




Här ser ni ett litet hörn av vardagsrummet, här är hyllan. Det enda som inte fick byta plats vid min frenetiska ommöblering!

Kram på er!





13 kommentarer:

My Lovely Things sa...

fniss ...fniss...:) Här har du en till om möblerings toka!!!

jag har gjort precis som du!!! Fast nyopererad ...Har jag möblerat om ett helt vardagrum..man har ju en höger hand och två lår sa jag då!!! Allt går om man vill!!!

jag gör exakt lika dant..flyttar , drar...plockar helst inte ut nått..utan bara hoppas att det ska gå vägen....

nu ska jag snart operera min andra hand..inser att jag säkert kommer hitta på några dumheter när jag ska gå hemma och läka och vara sjukskriven....man måste ju göra nått vettigt med tiden..vad tror du om ommålning av mitt tvrum...fniss...fniss:)

Ja, fint blev det ju i ditt rum...otroligt trivsamt på bordet och hyllan...ser att du har en stooor fin glasburk..såna gillar jag...

Trist att du inte hittad eså många fynd som du önskade...bättre lycka nästa gång....
ha det så gott..
kram anna

lottens vita och gröna sa...

halloj där!

verkar som pippi lngstrrump har varit i dig med...hihi! oh vad man orkar när man är motiverad...nu värker det va, lite här och där..men vad fint! hm...så det gick inget vidare på loppis, nästa gång, då du! kram lotten

Philura sa...

Ser framför mig resten av vardagsrummet...tycker det blevjättefint med månbordet under hyllan. Måste komma och se helheten nån dag! Själv så blev jag tvungen att göra en "loppisängel" som fick hänga med på fotografering av mina ynka men praktiska inköp.

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

ååå så fint det blev...så vacker bur..fint med belysningen inuti ju!!!!

Ha en skön söndag!!
~~* W I T H ♥ L O V E *~~
Millan

Unknown sa...

Visst är vi lite tokiga vi bloggisar.
Hela tiden håller vi på och flyttar runt våra saker. men det är ju så himla kul!
Tack för komplimangen säger min make. Han är en klippa!
Du må tro att jag fixat och donat i helgen. Får lite ångest inför plåtningen, tycker att alla andra har bättre hem att plåta, du vet gräset är alltid grönare....
Så vacker hylla du har! Urläcker!
Fin bild, man kan fantisera om hur fint det ser ut i vardagsrummet i övrigt.Kramisar Jeanette

Hellen sa...

Visst är det skönt att bara stöka runt ibland. Härligt att kunna göra det. Jag har så svårt att göra det eftersom jag har skåp som man liksom inte kan flytta på SUCK!

Ditt halvmånebord är såå fint och det blev bra tycker jag med hyllan ovanför. Du verkar ha ett jättemysigt vardagsrum.

Kram Helen

Lilla Trollbacken sa...

Ja herre gud vad envis man kan vara ibland. Oj vad jag har släpat möbler själv, bara för att man inte har tålamod att vänta på att äkta hälften ska komma hem. Det ser ju jättemysigt ut!
Kram
Gabrielle

I ett litet hus sa...

Mysig blogg du har, massvis med fint här ju!

Ninis74 sa...

Vad fint du har gjort det!
Jag har länge velat möblera om men inte har det blivit såååå..
Kanske till nästa helg..
FIN FINT BLEV DET!
Du är duktig!

Gårdsromantik sa...

Men så vackert du har det hemma - den där burlyktan på sista bilden var ju underbar!

Stolen har jag också - skall försöka fota av den idag i ett litet arrangeman - få se hur det blir!

Kram Maud

Ann-Catrin sa...

Hihi.. skönt att höra att vi är fler som kånkar och bär.. och utan att plocka ur ibland!!

Trist du inte hittade något denna gång på loppis...men kanske nästa gång eller hur.

Fina bilder du bjuder på..stolen är ju för ljuvlig!!

Kram A-C

Unknown sa...

hejsan!
Va fint du har det. Jag blir glad av att vara inne på din blogg och titta...

Ser att även du har ett månbord, hoppas jag hittar mitt snart också.
Jag kommer tillbaka. ha en trevlig vecka kram Pia

Anonym sa...

Gu, vilken söt stol, sen för å inte nämna allt det andra. Lätt att sitta här och drömma sig bort bland allt detta. /Karin