torsdag 3 april 2008

Vitt pressglas

Vitt pressglas tycker jag fint. Här är en liten skål som jag letade efter länge innan jag hittade. Hade sett den på bild i en tidning och tyckte att den var söt. Jag är svag för skålar på fot, de har en tendens att hamna hemma hos mig!



Här skymtar en annan liten skål i vitt pressglas. Det är en sockerskål, jag har gräddkannan till den också. Men just nu får den vara blomskål till en liten rosa ranunkel.




Här är en bild på brickan på mitt bord i vardagsrummet. Fick ett litet ryck och plockade om, det blev lite rosa detaljer till allt det vita. Ljusstakarna är även de i pressglas, de har varit mormors tills jag norpade dem en dag :) Tack lilla mormor!

Kram på er!

13 kommentarer:

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Det var supergulliga saker du hade på brickan! Alltså vilka vackra skålar! Ser så mysigt ut med ljusen tända!
Kram Anita

drömmen om vitt sa...

Så fint det blev. Skålarna var super söta.
Ha det så bra
Lotta:)

Mamma C sa...

Det var ett himla snyggt arrangemang du gjort.
Kram mamma c

lottens vita och gröna sa...

oh vilket vackert arrangemang att vila ögonen på!kram lotten

Hellen sa...

Hej! Vilket fint arrangemang du gjort. Väldigt fint med de rosa detaljerna. Kul! Jag har en likadan bricka som dig.

Nu har jag försökt mig på bäst och pest :) Tyvärr har jag för många pest ställen just nu men men det håller på att bli bättre.

Kram Helen

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Åååååå så ljuvligt vackert!!!!!!

~~* W I T H ♥ L O V E *~~
Millan

Ann-Catrin sa...

ja tänk nu när det är vår så är det pasteller som man vill ha.. så sött md det rosa mot det vita!
Förstår din kärlek till skålar på fot..här har du en till... din var ju helt bedårande..och så vackert fotat oxå!!
Kramar A-C

sissabo sa...

Hej! Vad fint du har gjort det! Jag har också en thing för skålar på fot fast jag har inte lyckats hitta nån i vit pressglas än. Måste nog spärra upp ögonen bättre i fortsättningen!
Ha det gott! Hälsn Jessica

sissabo sa...

Hej! Vad fint du har gjort det! Jag har också en thing för skålar på fot fast jag har inte lyckats hitta nån i vit pressglas än. Måste nog spärra upp ögonen bättre i fortsättningen!
Ha det gott! Hälsn Jessica

My Lovely Things sa...

så fint du har gjort på din bricka..ja, pressglas är så ljuvligt..
kram anna

Mitt Egnahem sa...

Kul att du tittade in hos mig. Vilken ljuvlig blogg du har, och ett fint hem! Vi hörs! Mvh Värmländska Mitt Egnahem

Lilla Trollbacken sa...

Har aldrig tänkt på hur fint det är med vitt pressglas. Det är inte så ofta man ser det!. Väldigt snygg. Måste se om jag kan hitta lite jag också!
Kramis Gabrielle

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilket ljuvligt rosavitt arrangemang! Mari.