måndag 30 juni 2008

Doften av pion

Pioner är ljuvliga blommor, de doftar så gott! Kan inte låta bli att plocka in dem och sätta lite här och där. Det doftar kan jag meddela. Dessa vinröda växer i min trädgård, skulle mer än gärna ha ett par vita eller ljust rosa. Hmmm, framtida investering kanske? Här har jag knipsat av en och lagt i ett fat, hmm måste ju försöka att få användning för mina fat på fot. Så jag kan försvara inköpen av ett par till....... känner att det där köpförbudet ligger lite risigt till. Har redan hållt i ett och annat fat, men inte köpt något.......ännu.....;)



Lite loppisfynd, glasljusstake och en liten flaska. Det går i perioder det där vad mina korpgluggar spanar in sig på när jag besöker en loppis. Köpet av soffan förde med sig att det var tvunget att plockas om lite i köket och då kom plötsligt en massa glasprylar fram ur gömmorna. Gillar pressglas, hittade bara en ljusstake. Har nu fått för mig att jag skulle vilja ha en hel bricka med olika glasljusstakar, så jakten är igång!




Som ni märker så är det massor med olika saker som jag är på jakt efter om ni läst tidigare inlägg. Men eftersom jag är så ombytlig så läggs det till saker på "vill-ha-listan" och så kan det hända att de tas de bort lika fort igen.Men det är kul att "ständigt vara på jakt" efter nya prylar. Man vet ju aldrig när man kliver in där på affären eller vad det nu är, vad man råkar snubbla över. Det kan ju finnas nått litet kul till hemmet som är i ständig förändring.....jag blir nog aldrig "färdig";)





Nu byter vi hastigt blomsort..Hade Philurans trådverkstad och Hellens hus på besök i lördags. Vill sända ett tack till "tjejorna", alltid lika kul att ha er på besök! De kom med massor av presenter! Bland annat denna ljuvliga lilla ros i kruka,vaniljfärgad och allt;) De hade även bakat mumsiga chokladcupcakes och hade med sig. Som vanligt så glömde jag att fota innan vi mumsade i oss dem. De var MYCKET goda! Sen fick jag en physalisplanta och en körsbärstomatplanta som Helen drivit upp (eller vad man kallar det!?). Ska bli spännande att se om jag får något att skörda. Ni vet jag och mina gröna fingrar! Än så länge har jag lyckats hålla allt vid liv i min lilla trädgård (peppar peppar ta i trä).

Säger som många av er andra, tiden räcker inte riktigt till på sommaren till bloggande. Vet med mig att jag varit dålig på att "visa mig" hos er.Kikar in hos er så ofta jag kan, man är ju så nyfiken vad ni pysslar med. Snart, snaaaart har jag semester och hoppas få lite mera tid över.

Såg att det tickat iväg, att jag haft över 10 000 besök! Jätteskoj! Trodde väl aldrig att jag skulle få sååå mååånga som kikade in hos mig! Tack alla ni som besöker mig och lämnar värmande kommentarer!

Kramelikram på er!

10 kommentarer:

Mamma C sa...

Pioner är så vackra och luktar ljuvligt.
Kram Mamma C

Ann-Catrin sa...

Morrn!
Pioner.. det kan man aldrig få nog av.. men vet du.. de vita, de doftar inte alls..men vackra är de!
njuter av din vackra nu!
kram a-C

Hellen sa...

Tack själv!! det var en trevlig lördagkväll med mumsig mat.

Har köpt den vita stora huslyktan på Gruvgatan till dig. Vilken lyckträff va!! :) Den stod längst in i ett hörn och längst upp på en hylla. Såg den knappt.

Tycker också om pioner. Mina är rosa och rosa-vita fast tyvärr antastade av myror. Måste ta tag i det på något sätt för pioner är ju så maffiga.
Vi hörs!
Kram Helen

Philura sa...

Ser fram emot "projekt glasljusstakar"!

P-lina sa...

Åh vilka vackra pioner du har! Önskar jag hade en lite hörna över i min lilla plätt till trägård....

tack för titten!!

/P-lina

Mjuka sa...

----pioner är så vackra!! Så fint att sätta dem i gamla vaser
kram Malin

Lilla Trollbacken sa...

Visst är det ljuvlig med pioner. Synd att de blommar så kort tid. Jag har torkat några.
Vad mycket fint pressglas du visar!
Kram
Gabrielle

n o r d i n g å r d e n sa...

Å så vackert, pioner och gammaldags glas, mer behövs inte....Mari.

Pixi sa...

Jag själv älskar pioner,ska leta efter en sån planta o plantera..de står väldans länge o visst doftar de underbart...gillade skarpt din lilla bur med ljuset i oxå du har i ett tidigare inlägg..toodeloo!

Anonym sa...

Halloj! Din syrras bihang här. Nu har jag tittat in din blogg. mycket intressant. Hade bäst. Kram Emil