söndag 22 juni 2008

Utmanad

Hej! Hoppas att ni alla haft en trevlig midsommar. Det har jag haft, umgåtts med vänner, grillat, slappat och myst! Precis som det skall vara. Jag har dessutom haft en kortare blogpaus, men nu är jag tillbaka igen.

Var och handlade här i veckan och hade bestämt mig för att det skulle bara köpas kläder! INGET annat skulle slinka med hem! Men vad gör man när denna lilla skönhet står i ett fönster och dessutom står det på en skylt: 30 % på allt i butiken. Haalllååååå eller!? Min kära syster släpade ut mig fortare än kvickt efter att jag köpt denna lilla bur så att jag inte skulle hitta nått mera(tack snälla lilla *E *för det, annars vet vi inte hur det hade slutat)

Melinda, Mig & Alice har utmanat mig och jag antar den utmaningen. Ska försöka att svara på frågorna...

1. Vad gjorde du för 10 år sedan?

Då studerade jag till sjuksköterska. Kära nån vad tiden rinner iväg, jag tycker det känns som alldeles nyss.....



Jag fyndade ju lite på loppis förra helgen när vi var på marknad, ett litet fynd bara. Den lilla såsskålen med hjärtan på tråd i som står på översta hyllan, den kostade hela 5 kronor. Har blivit helt frälst i såsskålar helt plötsligt av någon anledning...i vitt porslin så klart. Här ser ni en hylla i köket som börjar bli mer än överfull med prylar.

2. Vad finns på din "att göra lista" idag?

Idag!? Hälp, massor, som vanligt. Men jag har ett par riktigt dåliga samveten som står och skräpar i förrådet som skulle behöva ha en dejt med penseln. Jag har inte riktigt hittat inspirationen att ta tag i dem. Men sen ser sovrummet ut som skrutt också! Det är nämligen där möblerna ska in när de väl blir färdiga.




Appropå stå och skräpa, rotade runt i ett skåp och hittade denna lilla sötnosen häromdagen. Plockade om lite och vips blev det en blomkruka.





Hade glömt att jag hade den i min ägo. En liten trälåda som det varit skolkritor i. Hittade den hos farmor och farfar för ett antal år sedan.

3. Godis jag gillar.

Ja jag är väl som många av er andra där ute, lite smått GALEN i choklad. Spelar ingen roll i vilken form eller färg, allt från vit till mörk choklad mmmmmmums!

4.Vad skulle jag göra om jag blev miljonär?

Köpa mitt drömhus (vet precis vilket) och öppna en liten gårdsbutik med café! Ja man skulle väl göra massor, resa, skänka pengar till hjälporganisationer, inte jobba heltid, listan kan nog göras jäääättelång.

5. Städer där jag bott.

Ja, jag har bott större delen av mitt liv i denna lilla stad i södra Dalarna. Förutom under några år när jag studerade i Borås. Minns att jag ville inget hellre än att flytta från denna lilla "håla"när jag var något yngre. Men några år här ifrån gjorde att jag uppskattade den lilla "hålan" och flyttade därför tillbaka. Trivs nog bäst på landet!

Skickar utmaningen vidare till "Philurans trådverkstad" och "Hellens hus".

Var på loppis idag och gjorde mig ett fynd. Men jag fick det inte med mig hem,det var lite för skrymmande, hoppas att kunna visa det inom kort ;)

Kram så länge!



4 kommentarer:

lottens vita och gröna sa...

hallå där!du den buren hade jag inte hellr kunnat lämna, burar och madonne stopp här, säger min man...vaddå em stopp säger jadårå,hihi! uräcker kruka du gjort där av tavlekritsasken!
kul utmaning, så du är sjuksyrra vilket är en yrkeskår jag tokbeundrar !!!
varmkram lotten

Mamma C sa...

Så snygg den var. Vilken tur du hade syrran med dig, annars hade det blivit dyrt ;-)
Nu vet man lite mer om dig oxå.
Kram Mamma C

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Hej!

Tycker nästan att du ska byta namn på din blogg (nåt med "fynd") för gud vilka kap du gör hela tiden! Är lite avis, men försöker att spara mig till sommaren. Det är dock inte det lättaste när jag nästan bor granne med en loppis *fniss*

Ha en bra vecka! Kram L

mig & alice sa...

Hahhaaa, sitter här och skrattar nu. Precis så där är jag också när jag ska köpa "bara" kläder. Skiter i kläderna och springer och köper annat fint istället!
Hade inte heller kunnat låta bli att köpa den...får man fråga var du köpt den någonstans?

Du, din hylla i köket var sååååå himla vacker och de där skålarna med prickar på...hmmmm, vill haaaaa!

Kika in till mig och var med i min tävling så har du chans att vinna ett hemligt pris ifrån butiken :-).

Ha det så gott.
Kraaam
Melinda