tisdag 8 juli 2008

Vänner

Hmmmm vad är nu detta!? Kan meddela att jag kunde inte motstå denna lilla knorren längre.



Innehavaren till knorren kommer från detta stället.




Här har vi sköningen!Visst är han väl för gullig.

Jag har haft besök i helgen av en mycket kär barndomsvän (usch det där lät stenålders!?). *M* tack för en mycket trevlig helg! Önskar vi bodde närmare varann, saknar dig såååå!! Vi måste ses snart igen!

Jag passade på att visa henne några av mina favvoaffärer. Bland annat till den mysiga butiken mig & alice i Säter. Där tog jag äntligen och gjorde slag i saken och köpte denna gris. Har kramat honom flera gånger när jag varit där på besök,mmmmm och nu är han min! Han har en något förvånad uppsyn.





Jag kan ju sällan hejda mig när jag är i köpartagen. Så det blev en liten krona i porslin också.






Tjopp! Ner med den i en kruka, så ser det genast mycket bättre ut. Det fanns en hel serie med vitt underbart porslin som denna lilla kronan ingick i. Bland annat en stor planteringskopp, urläcker!! Vill ha,viiill haaa! Men jag fick hejda mig lite där...







Tänk vad det är bra med omtänksamma vänner! Fröken Hellens hus var ute på shoppingrunda här om veckan och sprang på detta ljushuset på Gruvgatan 13 i Falun. Och Philuran (stackarn) har lyssnat på mitt tjat i evigheter om att jag vill ha just ett sådant hus.De två vänliga själarna fixade så att jag äntligen fick ett! Kram på er! Nu står det här på min hylla. Har redan hunnit tända några ljus i det....








Här ser ni vart jag hänger av mig mina vingar på kvällen..;) Philuran har sytt dessa åt mig.Har hängt vingarna på sänggaveln tillsvidare, letar efter en gammaldags knoppbräda att måla vit och hänga upp i sovrummet. Ni vet, så att man kan hänga upp ytterligare lite krimskrams på......Pyntandet av sovrummet går seeegt, så därför får ni bara se små skymtar. Tack snälla Philuran, jag är så nöjd med mina vingar.

Ja kikar man på dagens inlägg så kan man nästan tro att jag är typ tre år eller nått. En mjukisgris, en prinsesskrona, ett litet hus och ett par änglavingar. Ja, jag är helt enkelt lite barnslig av mig.

Kram på er!

11 kommentarer:

Anonym sa...

Ååå så söta änglavingar..det skulle passa mig som älskar änglar av alla de sorter. Jättefin sida du har.tack för ögats fröjd och tips!
Kramar

My Lovely Things sa...

Hej!!
åh har du fått tag på ettlitet hus..de är så fina!!

Jätte fian saker du visar..förstår att du var tvungen att ha den söta nassen..
kram anna

Mamma C sa...

Vilken sötnos, vem skulle kunna motstå denna lilla gris. Kronan var söt den med.
Kram Mamma C

P-lina sa...

Hihi...vi äro många som är lika barnsliga som dig då ;-)

Me like alltihopa!

Hälsn/P-lina

Philura sa...

Nassen är ju sååååå söööööt. Och du vi hjälps åt med monogram....om du vill alltså.

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Hihi ja lillnassen var sååå gullig så =)
Ja jag är också så lycklig för att jag hittade de där ljushusen på semestern. Hihi nu väntar vi bara på mörkret =)

Så fina vingarna och kronan var!

Kramisar Anita

Anonym sa...

Hej min kära vän! Det var verkligen en rolig helg hos dig. Hoppas att du och kära *E* snart kan komma till mig så vi får ta vid där vi slutade. Mitt "porslinkrosshjärta" blev jättebra under glaskupan!

Jättekram *M*

n o r d i n g å r d e n sa...

Å nej, har HAN flyttat hem till dig??!! Å vad jag vill ha en sådan goding, har velat det länge och har sett att Melinda har såna i sin mysiga butik men det blir aldrig av, han är verkligen go, för små såsom för stora... fina saker i övrigt med!! Mari.

marianaskeramik sa...

hihi, kanske har du tagit ett av pippis krummelurpiller
ha de
mariana

Marie sa...

Förstår om du var tvungen att köpa lilla grisen! Själv köpte jag varsin till mina barn i julklapp, tror dock att det är jag som gillar dem mest, hihi.

Kram Marie

Hellen sa...

kikar in och kollar husläget :)
Åh så fint det blev...

Änglavingarna blev också så fina..

För att inte tala om Nassen..gulleplutt. Har kikat in honom jag med :)

Har du lust att hänga med på loppis i Österby på lördag fm? Jag skrev till Philuran också får se om jag kan locka med någon av er.

Vi hörs!
Kram Helen