måndag 9 juni 2008

Kockumsfynd på loppis

Hej på er! Tänkte visa mina senaste loppisfynd. De har mest varit prylar från detta stället.



Här är det första inköpen, en hink med lock och en liten tratt. Helen, här är bildbevis på att den lilla blomman jag fick av dig fortfarande är alive and kicking :)!




Var iväg på ett större loppis utomhus i helgen och där låg denna lilla skönhet på ett av alla borden. En lagomt nött tvålkopp. Ni får föreställa er den med en ljuvlig tvål på. Hade slut i ljuvliga-tvål-förrådet (som om jag skulle ha ett?!) kändes inte så charmigt att placera en tvålpump ;) på detta lilla charmtrollet, så ni får hålla till godo med en blomma.





Till sist i den växande kockums-samlingen, ett handfat. Hmmm det har plötsligt smugit sig in lite blå-vita saker hos mig!? Jag som nyss sagt att de aldrig riktigt passar in hos mig... Så här är det, jag vill så gärna ha en planteringsbänk! Har tänkt att dessa sakerna skulle passa bra där. Där av den plötsliga köphysterin av kockumsprylar mina vänner. Har bett min kära pappa att han ska snickra en planteringsbänk åt mig.






Ikväll började sommartorpet igen, har nog kikat på de flesta avsnitten genom åren. Hör sommaren till nu mera,på nått konstigt vis. Saknar Ernst lite.. Ja så här inspirerad såg Mille-plutten ut när sommartorpet körde igång. Han gick och la sig i soffan mitt emot, suckade ljudligt och gav mig denna uttråkade blick. Man ser riktigt hur han tänker "om man ändå haft ett grisöra att mumsa på.."

Tack alla ni som besöker mig. Jag blir jätteglad för alla vänliga kommentarer!

Kram på er!

13 kommentarer:

Mamma C sa...

Vilken samling du fått nu. Blir säkert fint på planteringsbänken. Visst vill han ha ett grisöra.
Kram mamma c

Kol och Rosors sa...

Vilken fin samling av emalj-saker. Det är snyggt med det blå-vita. Jag gillar de små hinkarna med lock,så vackert med en petunia...

Ha det så gott & en härlig tisdag!
Kram L-Lott

My Lovely Things sa...

Åh så fina fynd..och så vackert du har gjort med dem..

Ja håller med..vad är en sommar utan Ernst..

kram anna

Anonym sa...

Hej du... ja, en planteringsbänk skulle nog sitta fint! Tur att du har en händig far i närheten. Något sommartorpstittande blev det tyvärr inte igår. Var istället ute och attackerade bladlöss med lite gift (närå, inget farligt bara lite såpalösning!). Hoppas att du slipper sånt elände på alla dina fina växter.

Kram T-hätte Malin

marianaskeramik sa...

fina inköp du har gjort! tänkte inte heller att jag gillade blått så mycket men när jag ser hur fint det blev så ångrar jag mig.
det var en himla mysig hund du har!!

Philura sa...

Matsäck...urk..tråkigt.. men ett måste. Får se om det blir några grillrester över från lördagen...

Ann-Catrin sa...

Tänk det blå-vita är såå snyggt.. det hör verkligen sommaren till!!
Vilka fynd alltså!!
Och vovven.hur söt som helst!!

Kram A-C

Ewa sa...

Vilken härlig samling!

Mvh
/EWa

Anonym sa...

Vilka fynd du gjort på loppis!! Jag gillar också Kockumsgrejer, speciellt då de blå/vita!! Är så sommarfräscht och nostalgiskt:-) Så söt han är Miltonpojken!!
Kram

Hellen sa...

Så fint det blev med alla Kockums prylar.
Jag gillar dem också. Och blomman har överlevt :) bra jobbat!
Ha det så gott! Kramis Helen

drömmen om vitt sa...

Attans! jag glömde visst bort sommartorpet*snyft* men vilka fina saker du hittat, passar nog perfekt på ditt planteringsbord när det är klart.
Lotta:)

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Ohh jag tycker om där kockums blå vita. Dom är så fina! Ja visst är det så roligt att fynda på loppis!

Jamen herreje så jag saknade Ernst...

Kramisar Anita

mig & alice sa...

Oj, vad du har fyndat en massa kockums prylar. Förr hade jag bara av det cremefärgade med grön kant...men nu gillar jag det vita med blå kant mer, I wonder Why?? ;-)

Jag kände nog mig mig som Mille när jag såg på sommartorpet....SAAAAAAAKNAR Ernst!! Han var så lugn och harmonisk...och så barfota förstås :-).
Visserligen gillar jag henne oxå, Isabell (heter hon så?). Men det blir inte det samma, tjofs, tjofs och så lite utsvävningar åt det alldeles för moderna tycker jag (iallafall när det gäller ett torp).

Ha en fortsatt underbar vecka.

Kraaam
Melinda