torsdag 5 juni 2008

Blommor,presenter och stekta gröna tomater..

Nu väntar sommarlov och semester alldeles runt hörnet.. Tänk när man var liten och hade sommarlov! Vilken känsla det var, man tyckte att man skulle vara ledig såååå länge. De sista veckorna längtade man riktigt tillbaka till skolan. Ja ok det var hundra år sedan! Nu bara rinner tiden iväg..Vilken supersommar vi haft hittills! Så härligt med all grönska, att man bara kan gå utanför dörren och plocka en bukett med blommor. Knipsade av en Rododendron(reserverar mig för eventuella stavfel där, lägg på minnet att jag är ingen växtkännare!) och la i en av alla mina skålar på fot. Ja jag vet att jag är lite halvknäpp som tänder ljus nu när det är såååå varmt. Men det doftar så gott, jordgubb och rabarberdoft. Sen inbillar jag mig att mygg-skrällena flyr från doften. Jag tror att myggen har någon form av konferens här hemma hos mig, de är så attans många. Sen har de valt ut mig som frukost,lunch och middagsbuffé!



Som sagt det är ju skolavslutningstider. Min pyssliga mamma fick beställning på presenter. Visar några bilder på några av de hon knepade ihop. Ovan, ett fat på fot med en blandning av diverse hemlagat och annat gott.







Det var svårt att få bra bilder med allt cellofanet omkring presenterna. En bricka med diverse prylar, ett par vackra glas, något att äta och dricka. Jag skulle bli glad om jag fick någon av dessa. Skulle gärna ta den med fat på fot.....var nära att norpa den kan jag säga.





Stekta gröna tomater..ja det är en trevlig film. Men nu var det inte det jag skulle prata om. I dag har jag köpt mig en tomatplanta!? Jag, JAG har köpt! Har nämnt detta tidigare, men jag säger det igen. Jag har INGA gröna fingrar! Men så var jag och handlade lite blommor och då stod den här plantan där och såg så himla inbjudande ut. Så är det ju så gott med tomater, solvarma tomater! Hmmm ja vi får väl se hur det går. Men ni vet, friskt vågat hälften vunnet..eller? Man kan ju aldrig veta om man inte provar, så jag slog till! Ja sen att det höll på att bli stekta gröna tomater i bilen på väg hem... Men jag var bara tvungen att ta en omväg till loppis,visar en annan dag vad jag fick med mig hem.

Ha en härlig helg!






9 kommentarer:

Hellen sa...

Så fina presenterna blev. Precis sån uppskattning man gärna vill ha.

Klart jag vill på loppis!! Philuran pratade om lördag och du vet var :)
Kanske vi kan smyga in hos Speglingar igen då.

Vi hörs! Kramar Helen

Mamma C sa...

En sådan present skulle man bli jätteglad åt. Klart du klarar en tomatplanta.
Kram mamma c

My Lovely Things sa...

ja du stekta gröna tomater är en väldigt trivsam film..så härligt med en tomat planta..

ja skolavslutnbing och sem längtar jag efter,,jag jobbar i kväll.mån , tis lör , sön sen så är det semester..hurra!!
Barnen slutar på torsdag..
underbara gåvor din mor har gjort..


kram anna

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Ja det var en superbra film! Jag har också köpt ett par tomatplantor så få se nu om jag också lyckas. Jag har för mig att man ska nypa bort blad, tjuvskott...måste höra med mamma så jag inte knipsar bort fel blad på stackars plantorna =)

Så fina gåvor din mamma har gjort, ja de kommer bli väl uppskattade!

Kram Anita

Philura sa...

Lycka till med tomatplantan!
Jag säger det igen LYCKA TILL!...Helen gav mig två eget uppdrivna tomatplantor förra året...har ännu inte bekännt för henne...FÖRLÅT HELEN! om du nu läser detta....men de dog innan tillstymmelse av tomater dök upp.....det värsta är att "liken" av plantorna fortfarande står kvar i krukorna...

Ann-Catrin sa...

Tänk vad länge sen det var... men man känner ändå igen känslan man hade när skolavslutningen vatr över och man gick hem från skolan... HELA SOMMAREN FRAMFÖR SIG!!
Så fina presenter.. underbart snyggt och lyxigt!
Kram a-C

lottens vita och gröna sa...

hallå! jag minns med...barne går i skolan en ecka till här, de är så urleda nu på allt,hoppas att värmen håller i sig! du dina presenter där, skulle med vara överlycklig till så fin gåva!
ha det sååå gott!
varmkram lotten

Millas hem sa...

Hejsan!
Härliga bilder på tomatplantor!
Fågelbadet du visar längre ner har jag spanat på. Såg det första gången förra våren...och nu när jag ser ditt...är det nog dags att slå till, det är ju så sött!
Kram Camilla

drömmen om vitt sa...

Visst är det härligt att plocka in blommor, och du jag tänder också ljus det är ju så mysigt. Vilka fina presenter du fått till, vet inte hur jag ska hinna.
Ha det gott!
Lotta:)