tisdag 24 juni 2008

Smygtitt hos fröken omständig.

Ibland är jag en riktig "fröken omständig". Köpte mig en kökssoffa förra året som jag planerade att måla och fixa till. Men jag kom av mig (som så många gånger förr när det gäller målningsprojekt!!)så den blev ståendes i förrådet orörd och allt annat än vacker.

Så i söndags när jag strosade omkring på loppiset så stod den där! Kökssoffan jag alltid velat ha (utan att veta om det tydligen). Men hur ska jag göra nu då!? Jag kan ju inte släpa hem en till...Men jag bara måste ha den soffan som stod där, kosta vad det kosta ville.

Då plötsligt fick jag den brilliant idén! Jag frågade helt fräckt mr loppisgubbe om jag fick "byta in" min modell av kökssoffa, visserligen förra årets modell, men felfri, inga fler sittningar har gjorts i den sedan den kom från loppiset, den hade helt enkelt "orginal skicket" kvar. Det gick hem!! Jag fick byta min soffa mot denna skönhet. Visserligen med några sedlar i mellan.

Här får ni en smygtitt på den. Det var ett fult 80-taliskt (avskyvärt om vi ska prata klartext)tyg på dynan. Men det slet jag av i samma stund som soffan kom hem. Under det tyget så fanns, ja,jag vet inte om jag ska kalla det charmiga eller ful-snygga, galon-aktiga klädseln. Har inte bestämt mig om det ska få vara kvar eller inte ännu(jag kanske har blivit knäpp, men jag gillar den på nått vis!?). Jag ska fundera på det en stund, sen ska det fixas,puffas och piffas med lite kuddar. Så nu måste jag ut på kudd-jakt.

Kram på er!

12 kommentarer:

Anonym sa...

Snygg soffa!!!! Den kommer ju att bli super med lite snygga kuddar i oxå. Det är svårt att få kläm om tyget på bilden, ser fram emot att få se den i verkligheten, om du inte redan har hunnit byta ut det.

Kram THN-Malin (vet inte vad jag ska kalla mig så att du förstår att det är jag...)

Ann-Catrin sa...

Godkväll!1
Sicken bytesaffär.. det var ju perfekt ju.. för en soffa är ju ingen liten pjäs precis!!

Kul med det gamla "tyget",,vad dän gör sen så behåll gärna det där.. för det är alltid roligt att ha kvar sånt lite udda!
Riktigt snygg var den!

Kram a-C

Anonym sa...

Vilken fin soffa, jag tycker också den är fin som den är med det röda på. Du pyntar väl till med en massa kuddar inom en snar framtid. Det vill jag se! Karin

Kol och Rosors sa...

Vilken söt soffa,med lite tyg på dynan & lite nya kuddar som matchar,så bli den som ny...

Härligt av dej att fråga om att få byta.

Är du på kuddjakt har jag en massa tyg som kanske passar t.o.m på rea kanske...

Ha det så gott & en härlig kväll!
L-Lott

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Ja men herreje så smart du var! Soffan var superfin! Och det röda tyget var häftigt! Jag har vitt tyg med bred volang...gissa hur får hålla på att sprätta, tvätta och täcka med filtar. Både grabbarna och hundarna älskar att sitta på soffan så jag skulle verkligen behöva ha ett sådant galontyget =).

Kram Anita

Philura sa...

Så fiiiiin soffan är! Är du GALEN kvinna, behålla galonet? Lääääässssskigt! Ok, det var snyggt med det röda som avbryt men galon? Ok, smart när jag kommer med mina små kultingar och kladdar men....ack så svettig rumpa man får om man sitter för länge....med andra ord risk för RÖVSVETT! HAhaha... GRATTIS till ett superfynd!
Många kramar.

mig & alice sa...

Wow, vilken snygg soffa!!

Och vilken briljant idé att få byta med den du hade...det tipset måste jag försöka använda mig av någon gång "fniss".

Nu blev jag ju lite nyfiken på hur den soffan såg ut som du bytte med, haahhaa.

Ha det så gott.
Kraaam
Melinda

Hellen sa...

Vad kul med utmaning! Jag ska ta mig an den nu.
Har just kommit hem ifrån en tripp till Göteborg med barn och make så nu behöver jag blogga lite :) Som avkoppling...
Så fin soffa du köpt, lite lagom med krusiduller: Jag gillar den också. Smart att byta...

Kramis Helen

marianaskeramik sa...

vilken bra idé att byta!! känner igen syndromet att man liksom köpt på sig grejer ibland..
hoppas att du kommer att trivas med din nya soffa
ha de
mariana

P-lina sa...

Men vilken tur du hade som fick byta!!! var den vit så du slapp måla oxå? ännu bättre isåfall!

Galon verkar svettigt.....på sommarn får man va försiktig för när man reser på sig så sitter man liksom fast hehe

Ha en bra helg!/P-lina

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken toppenbyte du gjorde, soffan är ju jättesnygg! Nu har jag med fått tag i såna ljuskakformar från Kol & Rosor! Så fina, men jag trodde det var till för ljus i storleken julgransljus typ, är det ngn annan storlek du har på ljusen till dem och var har du fått tag i dem i sf? Sommarhälsn Mari.

Ann-Sofi sa...

Hej!

Vad fin blogg! gillar verkligen ditt pyssel med porslinskross jättefina saker(:
Titta gärna in hos mig.

Mvh ann-sofi