måndag 18 februari 2008

Pysselkväll



Jag och några till brukar träffas ett par gånger i månaden och pyssla. Detta är min mammas alster för kvällen.




Denna helt underbara tovade katt har min kompis pysslat med de senaste gångerna vi träffats. Ikväll var det dag att designa kläder till katten.



Och dessa oformliga klumpar ska bli en virkad, tovad muffins. (mitt pysel för kvällen)Hmm ja vi får väl se vad det blir av det, det visar sig om ni får ta del av slutresultatet eller ej....


Hon vi pysslade hos ikväll har ett helt rum enbart för pyssel. Och det är fullt av underbara prylar....Här har vi en microdel av knappsamlingen.




Mera knappar, bollfrans, spetsar, ja allt man kan tänkas behöva.




Här i denna hyllan är det pärlor, spetsar och massor av böcker att hämta inspiration från.





Sen har vi kommit till syhörnan...fattar ni att man blir lite lätt avis!!Hon har hur mycket ideér som helst och hur mycket fina alster som helst. Hon är en stor inspirationskälla.





3 kommentarer:

Philura sa...

Sååååå underbart pysselrum, wett sånt vill jag oxå HA! Får man bli inneboende? KAn sova under symaskeinen och smyga runt och pyssla på nätterna:):). Skämt och sido, vilket rum, förundrad....Vilkem härlig tovad katt din kompis gjort, ursöt!

Philura sa...

Herregud, jag kan ju inte ens stava om man kollar i det första inlägget. Skyller på feberyran:).

Anonym sa...

Jag är imponerad av din härliga blogg! Är smickrad att min katt (Mia-Maria) fick vara med. Nu sitter hon i soffan o myser med sina nya kläder. Längtar till nästa pysselkväll! Kram, Malin.