måndag 25 februari 2008

Ett litet skåp

Jag hade besök av en kompis igår, hon har också en blogg(ni hittar henne under "hjärta på tråd"bland mina länkar) vi pysslade lite. Hon gjorde två supermaffiga kors i tråd. Jag hoppas att hon hinner lägga ut dem ikväll så ni får se.

Jag blev så inspirerad av allt pysslande och de vackra korsen, att jag var tvungen att plocka omkring lite prylar.

Jag har två stycken sådana här skåp, som vanligt kan jag aldrig bestämma mig vart de skall sättas upp. Men sen kom jag på att jag kunde göra så här så länge.

Vill ni följa med in i skåpet?



Jag tycker att gamla fotografier är så otroligt fina, de var alltid så fint klädda. Vet inte om ni ser så bra men, i mellersta hyllan är det kort på små barn uppklädda i spetskragar, så otroligt söta! Inte nog med det, de skrev vackert förr också.Hittade ett par gamla skrivböcker/dagböcker efter någon släkting som jag också la in i skåpet. Man samlar på sig allt möjligt, men nu kom de väl till pass. På den nedre hyllan ser ni ett kors i tråd som min kompis gjort till mig. Keramikkorset på översta hyllan har jag fått av mamma, det har hon köpt i Spanien åt mig. (Mamma vet precis vad jag gillar, gräddvitt är det dessutom:) Tack lilla mamma!)

11 kommentarer:

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så gulligt ditt lilla skåp är! Och det var mycket härliga romantiska och fina saker du hade satt in i det också! Gillar även ditt inslag med de rosa detaljerna..Jättefint!
Och dina tovade hjärtan är ju bara sååå söta!
Kram
Marie

Lilla Trollbacken sa...

Men oj vad fint skåp. Det passar ju jättebra att stå där, behöver inte alls hänga på en vägg. Min mamma har en hel pärm fulla med gamla fotografier på släktingar. Brukar tigga till mej lite då och då.
Kram
Gabrielle

Dorthe ♥ sa...

Åååhhh....du visar alltid helt ljuvliga saker. Jag vill ju ha ALLT du visar! Keramikkorset är helt enkelt bedårande!

Kram
Dorthe

sissabo sa...

Vad fint du har det. Skåpet är ju bedårande sött, innehållet med. Har förstått av Cathrines bilder att du har det jättefint hemma!
Ha det gott!/Jessica

MormorRuthsAnn sa...

Allt i skåpet får man ha begär av!! Jättefint skåp också. Var har du ställt det nu? :)
Kram Ann

Kannor och karaffer sa...

Älskar små skåp och ditt blev så himla bra. Visst är det något speciellt då man hittar saker som man har någon anknytning till. Alla saker är så fina......och mammor dom brukar veta.

Kul med pysselkväll...

Ha det gott!
/Ann

Radhusdrömmar sa...

Hej!
Hittade hit via "My little home".
Vilken fin sida du har!
Gillar ditt skåp.

Ett sånt litet sött skåp skulle jag också vilja ha.

Ha det gott!
Kram
Johanna

Anonym sa...

Oj så mycket fint du visar och skåpen så fina med gamla bilder...Kram

My Lovely Things sa...

åh vilket vackert skåp..så fint du har dekorerat det...

Ja håller med om att korten från förr är så vackra..

Korset är jätte fint..

tack vare ditt braiga tips ..så har din vän gjort kors till mig som jag ska köpa av henne..
är jätte glad för det!
Ha det gott..
kram Anna

n o r d i n g å r d e n sa...

Ah, nästa ögongodis, har inte hämtat mej från förra ännu : ) vilket finmt litet skåp med sånt avckert innehåll! Jaså, "M" är din kompis, va kul, hon har det otroligt fint hon med! Mari.

Millas hem sa...

Så mycker fint du visar!
Älskar hjärtan... Många saker hos dig som jag oxå har! Himla god smak har du!! :)
Kram Camilla