onsdag 27 februari 2008

Fågelbo i julgrupp!?


Idag på affären när sprang jag förbi blomhyllorna, stod där krukor med pärlhyacinter. Jag kunde riktigt höra hur de sa "Ta med mig hem!" Jo men visst, det åkte ner ett par i vagnen. Körde hem, full av inspiration. Nu skulle det göras ett arrangemang med pärlhyacinter! Efter lite petande och pillande, så hade jag en kruka med pärlhyacinter i....Som såg ut som nån attans julgrupp! Vad göra? Hmm , våren....snart påsk...hmm får se nu..ägg.
Åh ja, jag vet, vi petar i ett litet fågelbo.

Så, gott folk. Dagens inlägg är "vår-inspirerad-julgrupp"med tillhörande fågelbo!

Ha en fortsatt trevlig kväll!

15 kommentarer:

Lilla Trollbacken sa...

Jamen jösses vad fint det blev. Nu blev jag inspirerad igen, inte bra för plånboken. Vilken fin kruka sen. Hade du gjort ett fågelbo eller har du köpt?
På svar på din fråga om mina ägg så är det inte så svårt, lite pilligt bara, men det klarar du!
Kram
Gabrielle

Anonym sa...

Det blev ju jättefint! Det är härligt att först få njuta av alla vårtecken inne och sedan kommer de ute.
Varma hälsningar,
Bella

Hanna i Det stora grå huset sa...

Tycker din lilla grupp blev ursöt!

Och vad mycket fina bilder du har här på bloggen! Så roligt att hitta hit!

Ha det gott!
Kram Hanna

Tidsmästarinnan sa...

kul att kika in hos dig! jag tyckte inte det var ett dugg jul över påskarrangemanget, det var superfint!

My Lovely Things sa...

Vilken fin VÅR grupp..inte juligt i mina ögon...
Trevlig kruka du har satt deti..
ha det gott..
kram Anna

MormorRuthsAnn sa...

Ju, vad roligt du skriver!! Din grupp blev jättefin ju!! men jag förstår vad du menar, lökar som lökar ;) oj så det blev (det var inte meningen). Gruppen ser så där härlig och krisp ut.
Tack för kommentaren hos mig...oerhört gulligt skrivet...blev glad till tårar.
Kram Ann

ps: nu fick jag också lust att göra någon påskig grupp...

Englagård sa...

Vilken fin påskjulgrupp:o), nu ska jag fortsätta att kolla in din blogg.
Ha det bra
Karina

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Nämen oj...den var ju superfin din påskgrupp! Nu ska jag titta vidare hos dig =)
Kram Anita

Marie sa...

Vilken underbar vårplantering, jättegulligt med fågelboet i.

Kram Marie

n o r d i n g å r d e n sa...

Ingen julgrupp, en fantastisk vacker vårgrupp! Så fint det var alltsamman i fin zinkkruka och vackert på bordet! Mari.

Mamma C sa...

Tycker det var en j�ttefin v�r/p�sk grupp.
Mamma C

Dorthe ♥ sa...

Den är såå söt, och inte alls julig. Vill oxå göra en sån, men just nu står där målning på schemat.

Kram
Dorthe

Philura sa...

Jättesöt jul-vår-grupp! Men ...Vart är hönan? Hur kom äggen dit? Måste nog böja till en höna i tråd och pärlor.....Kan ju inte lämna de små äggen moderslösa, eller vad säger du(hihi).

Ann-Catrin sa...

oj så fint det blev... både påskigt och vårligt.. fint arrangemang!!
kramar a-c

Cecilia sa...

Vilken härlig blogg.