torsdag 21 februari 2008

Loppisfynd


Tänkte visa lite loppisfynd från förra sommaren. Dessa små udda glasen föll jag för. Tycker mycket om glas, glasfat, pressglas och för att inte tala om fat på fot! Spegeln är även den ett loppisköp. Tycker om när det är lite mönster på glasen, jag vet inte om det syns så bra på bilden. Jag visar längre ner vad jag använder dessa till.


Nästa loppisfynd är det här! Nu undrar ni vad i hela friden är detta?


Det är dessa ljusstakar, jag bara äääälskar dem!
Hade varit "på jakt" ett tag efter just sådana här. Så en dag så bara stod de där. Gissa om jag var snabb att ta dem. Kosta vad de kosta vill, jag bara skulle ha! De blev mina för en hundring!


Här ser ni mina fynd, de står på en byrå i rummet. Som ni ser är det lite tomt på väggarna, jag är en riktig velpotta när det gäller att bestämma mig för vart jag ska sätta upp saker och ting. Har funderingar på att sätta upp en spegel bakom byrån..hmm, ja vi får väl se, måste fundera lite till. De små glasen använder jag som ljuslyktor. Här ser ni förresten ett av mina fat på fot i bakgrunden.
Ha en bra dag!
















9 kommentarer:

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej!

Vilken underbar blog!
Så fina loppisfynd.Ljusstakarna är ju bara sååååå...snygga.Billiga var dom oxå!!

kram Pernilla

My Lovely Things sa...

vilka jätte fina fynd..
alla saker på byrån är superfina...
ha det gott
kram Anna

Ann-Catrin sa...

det kan man kallla fynd... tycker du fick de sanslöst vackra ljusstakarna till ett bra pris.. är oxå en stor älskare av vackra glas!!
Underbara bilder!
Visst länka mif´g du.. det gläder mig...jag gör detsamma nu så du inte försvinner där ute i cyberrymden!
kram A-C

Marie sa...

Vilka fina fynd, ljusstakarna var helt underbara!

Självklart får du länka, jag länkar gärna dig också!

Trevlig kväll!
Kram Marie

Anonym sa...

Ett riktigt fynd, man får lov att gratulera! Ramlade in här alldeles nyss och har precis läst igenom din blogg, en underbar blogg...
Kram Bella

MormorRuthsAnn sa...

Ja, du är också loppisbiten ser jag. Ibland undrar jag dock om jag inte får nog....men näää är man loppisbiten så är man. Jättefina saker du visar. Skänken ser underbar ut. Om du inte vill sätta upp på väggen så kan du ju börja med att ställa mot väggen (då slipper man en massa onödiga hål i väggarna, eftersom vi inredningstokiga ofta flyttar runt våra saker).
Jag länkar gärna till dig om det är ok?
Kram Ann

Majas mammelucker sa...

Halloj!!
Välkommen till bloggvärlden...
Kul med nya bloggar att få titta in till.Vad mycket fint du bjuder på.Hade gott!!Kram Maria

Helene på Rörvik sa...

Hej!
Är ny här ute i bloggvärlden med egen blogg :)
Kikar runt, vilka fina skaker du har fyndat och så fina glasen blev som ljuslycktor.
Ha en bra dag!
Helene

Galleri MochB sa...

Vilka fina fynd du gjort! Du är lika ny som mej i denna bloggvärlden ser jag. Det är alltid lika trevligt att hitta nya jämlikar som man kan inspireras av... :O)
/Mia