fredag 22 februari 2008

Detaljer från köket

En hylla i köket. Så här ser den ut för tillfället, ständig omplockning pågår i mitt hem, så man vet aldrig hur lång tid det tar innan något byter plats :) ( Hur jag än fotade så ville det lilla envisa vägguttaget promt vara med på bild! Så jag gav efter.)



Här har vi några prylar som står på köksbänken. En blandning av nytt och nött!




Gräddvitt porslin har en tendens att slinka med hem om jag är på loppis. Här är några av de prylar som fått följa mig hem. Plockade in några kvistar från trädgården i hopp om att de ska slå ut. Snön är ju som synes snart helt borta.

Tack alla ni som besöker mig och tack för alla värmande kommentarer!

Ha en skön fredag, kram från mig!

8 kommentarer:

Hellen sa...

Hej! Jag såg att Cathrine tipsade om din sida så nu passade jag på att gå in och kika. Så mycket vackra saker du har. Jag gillar ditt gräddvita vackra porslin. Jag skulle också vilja bli duktig att hitta saker på loppis, men jag har inte hittat tiden än....men snart så. Vilka loppisar tycker du är bäst?
Kram Helen

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Vilka härliga köksprylar foton du visar idag....helt underbara.Gillar din hylla..WOW.

Gräddvitt porslin är så fint!

Kram Pernilla

My Lovely Things sa...

vilka fina saker du visar..
ja vitt porslin är alltis vackert och lättplacerat..
vackert med kvistar inne..
Mina körsbärskvistar håller på att slå ut..
ha det gott,,
kram anna

Marie sa...

Jag är också väldigt förtjust i vitt och cremefärgat porslin, tittar alltid efter det när jag är på loppis! Hyllan du visar på översta bilden har jag också, fast min sitter i badrummet.

Ha en trevlig helg!
Kram Marie

Kannor och karaffer sa...

Åhh underbara kannor i vitt - super fina. Du har en mycket fin blogg länkar gärna!

hälsn.
/Ann

Anonym sa...

Vad fina saker du har i köket.Även kaklet är fint.Väggkontakter och teknik är kanske inte så snyggt men det är ju en del av vårt liv och vardag det finns ju omkring oss hela tiden.Ha en bra dag, kram Katta

Anonym sa...

Vilken fin hylla du visar.. Gräddvitt porslin är ju så läckert.
Ha en trevlig kväll..

n o r d i n g å r d e n sa...

Underbara detaljer från ditt kök! Så snyggt sammansatt och fina burkar, mycket hemtrevligt! Mari.