måndag 4 augusti 2008

Tänk vad lite målarfärg kan göra stor skillnad.

Vi var och pysslade lite hos Philuran i helgen. Det var dags att kavla upp ärmarna och plocka fram målarfärgen! Här ser ni en liten detalj från ett av alla mina loppisfynd som behövde en dejt med lite vit färg. Hittade denna på en loppisrunda för ett par helger sedan. Den hängde på en vägg och såg inte särskilt vacker ut (som synes). Men jag fastnade för den här lite krusidulliga detaljen.

Jag var så himla ivrig att komma igång och måla, så jag hade hunnit måla halva prylen innan jag kom på att detta var ett ypperligt tillfälle för en "före" och "efter"-bild. Tack snälla *A* för att du fotade åt mig.



Så här såg den ut efter.......Men, vad är det då!? Har ni listat ut det?




Tadaaaa,en bricka!

Som om jag inte skulle ha nog med brickor....mmmm, nej inte riktigt än, det finns nog plats för ett par till ;)! Och som alla andra brickor så landar de allt som oftast på bordet i vardagsrummet. Några ljus och lite rosor i en skål(tack snälla mormor för att jag fick norpa några rosor av dig!) och så vips har man lite nytt i vardagsrummet.

Vill bara tillägga att det är inte jag som har stylat kuddarna i soffan i bakgrunden, det är Milton.... För att få samma look så går ni tillväga på följande sätt: Ta sats från andra änden av soffan, dyk in bland kudarna, det är bara bra om några hamnar på golvet, "buffla" runt dem med nosen,ställ dig i kuddhögen, rafsa runt lite med klorna, lägg dig sedan uppe på hela kuddhögen, klart. Lycka till!




Det var inte bara jag och Philuran som pysslade, lillasyster *E* med kompis var med. * E* har en massa vackra pärlor i sin ägo (jag är bara liiiite avis!). Hon knåpade bland mycket annat ihop denna underbart vackra trollslända i vitt och pärlemor. Den sitter nu mera på toppen av den lilla glasklockan på brickan . Med andra ord, *E*, den har flyttat in hos mig nu....







Eller som här, en fjäril som jag satt kring ett ljus.

Här utanför fönstret blåser det halvvägs storm, så några tända ljus sitter inte fel. Här svänger det kvickt, från 30 grader till 13 på någon dag....ja det är väl svensk sommar i ett nötskal.

Tack alla ni som besöker mig och för alla vänliga kommentarer.

Ha det så bra, kram på er!

11 kommentarer:

Mamma C sa...

Så mycket fint ni pysslat och brickan blev så snygg med vit färg.
Kram Mamma C

Hem och Harmoni Marie sa...

Så fina grejor ni har gjort på pysselkvällen.
Brickan blev jättefin... (hmm...jag kom på att jag har en träbricka i kornblått som kanske behöver en omgång vit färg...)
Tack för inspirationen!

Krmam Marie

Anonym sa...

Läckert!!!
Tänk vad lite färg kan göra under...
Hoppas att det är ok på jobbet!

Kram *M*

Kol och Rosors sa...

Oj! så vackert brickan blev & så härliga bilder...

Idag har jag raggsockor på mej ;)
"Svensk sommar".
Ha det så gott & en härlig tisdag!
Kram L-Lott

Lilla Trollbacken sa...

Jo då jag undrade nog vad det var, hade inte gissat på en bricka, men fin blev den. Ska nog låna hem syrrans hund för ´lite kuddstyling, himla snygg du!! hihi!
Kram
Gabrielle

Philura sa...

Så söta fjärilarna är... smart att sätta en på ett ljus. Vill oxå ha! Brickan blev så fin så fin.

Viola sa...

Hejsan, blev helt såld på brickan som blev så ljuvlig, vilket mönster som framträdde. Ha en bra helg, för mig är det den sista helgen innan allvaret börjar igen på måndag, Viola

Hellen sa...

Den där brickan blev så fin. Du är en riktig mästare på ljuvliga arrangemang.
Ha det så gott!
Kramis Helen

drömmen om vitt sa...

Hallå! Här har man gott och missat, så fin brickan blev vad smart att ha lite fina saker på den då kan man ju lyffta bort hela brickan när det är kaffedags. Jag snor nog den iddén jag med om det är okay. Trevligt att vara tillbaka igen.
Ha det gott!
Lotta:)

marianaskeramik sa...

vad fin brickan blev! det gäller att se vad grejer har för potential, jag hade förmodligen bara gått förbi den när den såg ut så i början men nu när den är klar så vill jag ju oxå ha den

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Haha ja det är ungefär samma stylare som jag har. Synd bara att under piffande och puffande så måste dom även klösa och krafsa!!!Hihi ja dessa hundar.
Men den största stylisten i huset är nog maken! Han helt sonika sätter sig ned mitt på kudden! Den är bara så bedåååårande platt då han reser sig upp =)

Bricka var så otroligt ljuvligt fin då den blev vit!!!

Kramisar Anita