söndag 31 augusti 2008

Mässbesök och ömma fötter.....

Hej mina vänner! Nu ska ni få höra vad jag har sysslat med i veckan. I dag har jag varit på en höstmarknad och handlat lite ljuvliga nödvändigheter. Först denna härliga höstbukett, lite astrar, eterneller och lin. En härlig färgklick i ett av alla mina loppisfynd under sommaren, en vit kanna från Rörstrand. Denna bukett får förgylla tillvaron på köksbordet ett tag framöver.



Sen kommer vi till lite mer härligheter. Färska grönsaker! Det är så mycket mysigare att få plocka på sig diverse läckerheter från ett grönsaksstånd utomhus än att rota omkring i grönsaksdisken på Ica.....en annan känsla liksom. Bor i en liten stad utan torgmarknad, tyvärr...

Sen kommer vi till veckans höjdpunkt!

Mamma och jag var på Formexmässan i torsdags! Så kul! Det var några år sedan vi var dit nu. Hade lyckats förtränga hur trött i fötterna man blir.

Här kommer några bilder därifrån. Ber om ursäkt för den dåliga bildkvaliteten, men där gäller det att vara snabb att fota om man hittar en lucka mellan alla 115 personer som kommer rännandes förbi.. Men lite hann jag med att fånga på bild.




Här på denna något suddiga bild försöker jag visa er min favorit på hela mässan. Den prickiga grisen längst till vänster på översta hyllan! Detta är Mailegs monter på mässan, herregud så mycket gulligt!! Jag vill ha den prickiga grisen!!! Hittar jag den någonstans blir det absolut ett köp!





Här en annan ljuvlig monter, vitt,vitt och lite mera vitt. Massor med vackra saker. Man blir så vimsig av alla intryck att jag minns inte vad företaget hette ens...






Föll för detta gulliga fönstret med några skira plättar-i-luften i blomlådan.







En söt liten lampa och vackra väggord.








En något smurfig bild,men ett hörn av en underbar monter.









Detta låg under granen. En kul och annorlunda idé till jul kanske? Spana in de små fågelhusen till höger i bild. Hur gulliga som helst!

Ja det var lite av vad som hänt. Har hunnit med lite annat i helgen också, men det tar vi nästa gång. Tack alla ni som besöker mig, ser att det tickar på med besök trots att jag är lite seg med inläggen och dessutom dålig att besöka er andra.Kram på er!

Ha det så bra!

14 kommentarer:

Mamma C sa...

Visst är det bra mycket bättre och roligare att handla grönsakerna på torget. Det är så många nu som visar så mycket fint från mässan. Grisen var för go.
Kram mamma c

marianaskeramik sa...

ååh vad roligt det såg ut på mässan (lite avis) hehe
dina grönsaker ser jättemumsiga ut
ha de gott
marianaskeramik

lottens vita och gröna sa...

oh vilka bilder du fångade, den montern måste jag missat, den nedre!
den ljuva vita där är annas, hon som har bloggen annas vita hjärtan, kolla in där, så rar tjej med världens smak och en butik i v-ås som är helt ljuvlig!
mina fötter är inte sanna idag...
varmkram lotten

n o r d i n g å r d e n sa...

Tack för titten av dina foton! Såläckert med korgen och kottarna under granen och grisarna, jag älkar grisar! Pratade om en sån rosa redan förra julen, jag måste ha en nu! Mari.

Skomakartummen sa...

Mmmm... mässan var inspirerande men man vart trött. Vilka fina grönsaker, önskar att jag vore grön om fingrarna...

Kram sari

Kol och Rosors sa...

Härlig mässa var det, jag är mycket nöjd...
Det tog 1 1/2 dag att bygga allt & 2 timmar att plocka ihop montern,innan vi var på rull mot Södra Dalarna själv sov jag med fötterna i högläge i vindrutan :)

Ha det så gott & en härlig vecka!
Kram L-Lott

Hellen sa...

Tack för senast!
Jag lider fortfarande av magvärk :) Men ack så god mat.

Vad härligt det verkar ha varit på mässan. Fina bilder....jag blir bara liten aning avis :)

Ha det så gott!
Kramis Helen

Emma sa...

så mycket vackert, tror att jag hade fått krupp om jag var där. Man vill ju ha ALLT.
Kram Emma

No.15 sa...

Fina mässbilder!Mysig blogg har du också!
Må gott!

mig & alice sa...

Heej vännen.

Jag vet iallafall vart du kan få tag i den prickiga grisen....Hos mig, hihihi. Jag beställde den,måste jag ju när den var prickig! Visst var den helt enkelt underbar?

Vad modig du är som vågar fota på mässan, jag är en riktig fegis jag. Fotade bara en monter av en leverantör som känner mig väl så då frågade jag hihihi.

Ha det så gott.
Kraaam
Melinda

hemtrevnad marie sa...

Hejsan!
Verkar va kul på den där mässan!!
loppisfynden du visade i förra inlägget var ju ljuvliga!!
kraam

Vintage sa...

Fina bilder från mässan & ljuvliga grönsaker...Jättefin blogg! Hälsa gärna på hos mig Kram Susanne

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Men tack för de inspirerande bilderna från mässan! Ja jag förstår att det var mycket att se på och att du fick ömma fötter =)

Ljuvligt med grönsaker...

Kram Anita

Vardagens guldkorn sa...

Den vita montern tror jag tillhör Designe & countryhome. Har en fantastisk butik i västerås som är väl värd att besökas.
Linda