onsdag 13 augusti 2008

Grattis Maria!!

Hej på er! Här ser ni min favvopryl just nu. Ett doftljus som står i mitt badrum. Har fått det av lillasyster, kram till dig lilla *E*! Det doftar helt underbart, tänder det varje kväll. Det finns hur mycket ljuvliga dofter som helst från detta märket, bland annat helt underbara vaniljdoftande ljus......Detta heter watergarden.



Det smyger fram fler och fler doftljus, inte för att de har varit särskilt långt borta någon gång....Det kryllar av ljus även på sommaren hos mig. Detta står på mitt sängbord, det doftar cocos. Har börjat att få höstvibbar, därför åker det fram ännu flera ljus här och där, hittan och dittan, högt och lågt. Jag bara älskar hösten, tänk några tända ljus, en mysig filt, en riktigt bra bok och sen ljudet av regn mot fönstret......mmmmm. Ja jag vet att det fortfarande är "sommar", men jag har ändå gått och fått höstkänslor.




Här om dagen var jag bjuden till en vän på lite kalas. Det skulle firas lite,hon har nämligen tagit sm-guld i någon form av skytte. (jag är så pinsam att jag glömt exakt vad det heter!?)Vi bjöds bland annat på denna jättesmarriga hallontårta. Mums! Det hela serverades på detta underbart gulliga porslinet! Jättestort grattis till dig Maria!

Ha det så bra, kram på er!

10 kommentarer:

Ulli sa...

Jag är lite av en "yankeecandle- holic". Favoritdoft för tillfället är Clean cotton. Jag använder även deras vaxkakor. Funkar kanonbra och sprider riktigt god doft.

Har inte provat vanilla. Får nog ta och göra det.

Ha en bra dag!
Kram Ulli

Anonym sa...

Skeet heter det jue... Din lillasyster ska ju bli nästa sm-guldare :)

Lilla E

Philura sa...

Håller med du om höstkänslorna men det ska ju komma nån värmebölja till! Sägs det i alla fall. Doften verkligen gott på ditt badrum...så härligt me dtända ljus i ett badrum. Börjar få lite abstinens...länge sedan vi träfades känns det som...

Graadskan sa...

Underbart med doftljus, dock i lagom mängd... Ibland svårt att köpa, för i "doftljushyllan" i butikerna blir det lätt för mycket! Ska testa dina tips!

Kram Camilla

Willewira sa...

Hejsan!

Har precis hittat in till dig. Vet faktiskt inte om jag varit här förut... Fastnade för ditt namn "Doften av vanilj".

Jag älskar vanilj i alla former!!

Sen upptäcker jag massor av fina bilder och fortsätter att läsa.

Hit kommer jag tillbaka!

Ha en skön helg!
Kram Willewira

Anonym sa...

Ja, nu känns det allt som att hösten är nära... Det får nog bli ett besök på något trevligt ställe så man kan få införskaffa sig några väldoftande ljus. Jag har fortfarande kvar de häääärliga bruna kaffestinkande sakerna. Jag sparar dem till dig när du kommer :)
Ja, visst är syrran bra på skytte, alltid trevligt att fira med lite tårta!

Jättekram *M*

marianaskeramik sa...

visst är det mysigt med regnet som piskar mot rutorna men fick jag välja så tog jag nog hellre 28grader och solsken
:)
toksnyggt fat (det svartvita)!
ha de gott

Hellen sa...

Hallå där :)
Håller med om att doftljus är härligt. Tyvärr är maken allergisk Suck!!! Men partylite går bra av någon anledning.
Jag är så avis på dig som ska på Formex. Hoppas det blir kul.

Blir det loppis och middag sista helgen i augusti? Jag håller på och bearbetar Philuran så det blir av :)
Hoppas du får en skön vecka!
Stor kram Helen

In my house sa...

hej tjejen... Håller helt och fullt med... Igår va vi på shopping, och överst på listan stod doftljus och doftpåsar,,,, min näsa behöver goda dofter överallt,,, just nu luktar det ros nere och vanilj uppe :) :)

Kramar josse

Emma sa...

Ja visst är det underbart det poslinet, det har min farmor och farfar. Dom sålde en hel servis på Östragårds loppmarkand i helgen. Eller ja jag såg att många tittade på det, men vet inte om någon köpte det:)
Trevlig helg Kram Emma